دبیر هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گلستان گفت: هیئت روستایی در سال گذشته 190 برنامه استانی و حدود 50 جشنواره در سطح استان گلستان برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ مجمع سالیانه هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان گلستان با حضور علیرضا پسندیده سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی و هیئت همراه، قاسمعلی برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان برگزار شد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی گلستان در این جلسه اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ را با اولویت بازیهای بومی و محلی در حال برنامه ریزی هستیم.
فرید اصغری افزود: از فدراسیون تقاضامندیم نسبت به رشته های کشتی با شال که در صدد ثبت ملی آن هستیم، گورش، خوخو و فوتوالی دید مثبت تری به گلستان داشته باشد.

وی گفت: در سطح استان ۱۰۴۰ روستا وجود دارد که نشان دهنده حجم کار بسیار گسترده این هیئت بوده و نیازمند حمایت های فدراسیون است.

به گفته وی، در قانون هم به حمایت از ورزش های روستایی تاکید شده است.
در ادامه دبیر هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته هیئت اظهار کرد: با آغاز فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۵۰ جشنواره نوروزخوانی در روستاهای گلستان برگزار شد.

مهرداد زور آبادی با اشاره به برگزاری جام رمضان در رشته فوتوالی دراستان، ادامه داد: هیئت روستایی در سال گذشته ۱۹۰ برنامه استانی و حدود ۵۰ جشنواره در سطح استان گلستان برگزار کرد.

وی یادآور شد: طی این ایام در روستای آق آباد گنبد کاووس بالغ بر ۱۰ جشنواره برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری کاپ آزاد فوتوالی با حضور ورزشکاران کشوری و اجرای ۱۰ بازی بومی و محلی در جشنواره اقوام ایران زمین از برنامه های شاخص این هیئت در سال گذشته بود.

زور آبادی بیان کرد: در بازیهای جام پرچم بیش از هزار و ۷۰۰ تیم از روستاهای سراسر استان ثبت نام کردند که ۹۰۰ تیم و حدود هفت هزار نفر در این مسابقات حضور داشتند و در نهایت ۲۰ تیم هم در مسابقات استانی شرکت کردند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون اردوی تیم ملی گورش، خوخو، فوتوالی و مسابقات کشوری گورش در گلستان برگزار شد و همچنین ورزشکاران در رشته خوخو به مسابقات فراملی اعزام شدند.

وی با اشاره به برنامه پیشنهادی ۱۴۰۲ افزود: این تقویم در ۱۰ فصل برنامه ریزی شده است که امیدواریم در هر فصل یک مسابقه گورش، فوتوالی، خوخو و چوب کشی در ابعاد کشوری برگزار کنیم.

وی گفت: امسال ۱۰۰ برنامه و ۱۰۰ جشنواره در سطح روستاها و همچنین در ابعاد شهرستانی و استانی پیش بینی شده است.

دبیر هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی گلستان گفت: میزبانی از اردوی تیم ملی در رشته های خوخو، چوب کشی، گورش و فوتوالی، برگزاری دو کارگاه داوری، دو کلاس مربیگری و تاسیس چهار خانه ورزش روستایی توسط این هیئت در تقویم سال جاری هیئت پیش بینی شده است.

گزارش عملکرد هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی مورد تایید اعضا مجمع این هیئت قرار گرفت.

گفتنی است با رای مجمع انتخاباتی هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی گلستان ابراهیم ملاتش و حسن غفاری به عنوان عضو هیئت رئیسه و رضا قوانلو به عنوان بازرس انتخاب شدند و همچنین فاطمه دنکوب به عنوان نائب رئیس و پویا خلیقی به عنوان خزانه دار هیئت که از قبل توسط اعضا مجمع انتخاب شده بودند به فعالیت خود ادامه می دهند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا