سرپرست معاونت بازرسی ، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان از انجام ۱۴۵۱۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیرصنفی و بنگاه های اقتصادی بصورت گشت مشترک در سطح استان طی ۷ ماه سال جاری خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ جعفر کرامتی اظهار کرد: انجام گشت‌های مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است .

وی افزود: هدف از برگزاری این ‌گشت‌ها برخورد با تخلفات احتمالی واحدهای صنفی است و اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان حسب وظیفه ذاتی خود با برقراری تعامل با سایردستگاه‌ها ، اتحادیه‌ها و تشکل های صنفی در طول ماه اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان کرده است .

کرامتی در ادامه بیان کرد: طی ۷ماه گذشته ۱۴۵۱۶ مورد گشت مشترک با نمایندگان ادارات تعزیرات حکومتی ، بهداشت ، فرمانداری ، جهاد کشاورزی ، اصناف ، قرار گاه ۱۷ ربیع ، میراث فرهنگی ، استاندارد و اتحادیه خبازان استان گلستان در سطح بازار استان گلستان برگزار گردیده است .

وی تصریح کرد : در گشت‌های مشترک بازرسی ، کالاهای اساسی و ضروری از قبیل آرد و نان ، مواد غذایی ، پوشاک ، تجهیزات پزشکی و دارو ، ماسک و محلول ضدعفونی ، لاستیک ، روغن ، لوازم یدکی خودرو ، میوه و تره ‌بار ، نهاده‌های دامی ، سموم و کودهای کشاورزی ، گوشت و فرآورده‌های لبنی ، مرغ ، دخانیات ، گاز مایع مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده تخلف ، تشکیل پرونده و سپس جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند .

سرپرست معاونت بازرسی ، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : به منظور اثربخشی بیشتر، اقدامات نظارتی در راستای رسیدن به نتیجه مؤثر و بهنگام در فرآیند کنترل بازار ، انجام عملیات بازرسی در قالب گشت مشترک بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات با تمام دستگاه های اجرایی ذیربط اعم از تعزیرات، بهداشت، استاندارد، نیروی انتظامی و … در دستورالعمل های بازرسی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا