مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان گفت : سازمان پسماند از مدیریت سنتی فاصله و روشهای نوین را در طرح هاي پژوهشی، تحقیقاتی و یافتن سیستم هاي مناسب دفع زباله اقدامات زیست محیطی و نظارتی مناسبی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ ملک شاهکویی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان در بازدید ازسایتهای پسماند آزادشهر و آق قلا با حضور  دکتر احمدی  مشاور رئیس  سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده سازمان پسماند از مدیریت سنتی فاصله و روشهای نوین در طرح های پژوهشی، تحقیقاتی و یافتن سیستم های مناسب دفع زباله  اقدامات زیست محیطی و نظارتی مناسبی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان در ادامه یاداور ش : سازمان مدیریت پسماند شهرداریهای استان گلستان برنامه زمانبندی در خصوص ساماندهی و توسعه در مدیریت پسماند و اجرای پروژهای نیمه تمام را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در خصوص  پردازش خطهای جدید در سایت آزادشهر و آق قلا گفت:  مراکز پردازش در سایت شرق و غرب استان با ظرفیت ۲۵۰ تن در هر شیفت کاری  احداث شد تا مراحل پردازش زباله، با سرعت بیشتری انجام شود.

پسماندهای شهری و روستایی جداسازی و تفکیک و مواد آلی آن طی پروسه تخمیر به کمپوست تبدیل صورت گردد.

ملک شاهکویی  یاداور شد: فعالیت های صورت گرفته گامی رو به جلو بوده و در آینده شاهد تداوم اقدامات مثبت در حوزه مدیریت پسماند در شهرها و روستاها خواهیم بود.

وی در ادامه توضیحات کامل در خصوص وضعیت  پسماند ورودی در شهرهای استان و اهم فعالیتهای انجام شده در بخشهای توسعه و عمران و مدیریت پسماند در غرب و شرق استان را ارائه دادند و در این بازدید دکتر احمدی از مراحل مختلف خط تولید و پردازش سایت ازادشهر بازدید بعمل آوردند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا