مدیر مخابرات منطقه گلستان از تدوین طرحی مبتنی بر اینترنت اشیا برای حفاظت و حراست از سایت‌های کاوش دیوار بزرگ گرگان در شهرستان کلاله با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ غلامعلی شهمرادی دوشنبه ۹ آبان در گفتگویی‌ اظهار کرد : یکی از مسائل و مشکلات آثار تاریخی چون دیوار بزرگ گرگان حفاظت و حراست از آن است ویکی از کاربردهای فناوری اینترنت اشیا (IOT) حفاظت و حراست و همچنین معرفی و تبلیغ این اثر تاریخی می‌باشد.

وی افزود: اینترنت اشیا می‌تواند مشکلاتی مانند نیاز به نیروی انسانی غیرمتخصص و صرف هزینه‌های گزاف برای حفاظت از مکان‌های تاریخی را برطرف کند.

وی در ادامه بیان کرد: مخابرات منطقه گلستان با همکاری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آمادگی  اجرای طرحی مبتنی بر اینترنت اشیا در سایت‌های کاوش دیوار بزرگ گرگان در شهرستان کلاله را در راستای حفاظت از این آثار تاریخی گران‌بها را دارد.

شهمرادی اضافه کرد: در این طرح علاوه بر حفاظت و حراست امکان بازدید آنلاین را برای علاقه‌مندان فراهم می‌سازد.

مدیر مخابرات منطقه گلستان در پایان گفت:تأمین زیرساخت‌های ارتباطی یکی از پیش‌نیازهای جذب گردشگر در مناطق در حال احیا مثل دیوار بزرگ گرگان است و شرکت مخابرات  تلاش خود را برای استقرار مطلوب اینترنت و همچنین پوشش دهی خطوط تلفن همراه در این مناطق خواهد کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا