مدیرکل پدافند غیرعامل استان از برگزاری رزمایش رفع آلودگی شیمیایی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ در رزمایش صبح دوشنبه ۱۶ آبان ماه که با حضور محمد تقی ابن محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استان و معاونین و مدیران شهرداری گرگان به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در گرگان برگزار شد ابن محمدی مدیرکل پدافند غیرعامل استان گلستان  اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه هایی به منظور کسب آمادگی در مقابل بحران های احتمالی که در اقصی نقاط کشور اتفاق می افتد ضروری است و ما باید برای مدیریت و کنترل این حوادث آمادگی کامل را داشته باشیم.

وی افزود: این رزمایش در خصوص تصادف یک دستگاه خودروی سواری با تانکر حامل مواد شیمیایی (گاز کلر) بود که خودروی سواری واژگون می شود و مواد شیمیایی به بیرون نشت می کند.

وی در ادامه بیان کرد: ۶ تیم عملیاتی و امدادی سازمان آتش نشانی شامل ۲ تیم هزمت (مواد خطرناک)، ۲ تیم ایمن سازی محیط، یک تیم اطفاء حریق و یک تیم نجات فرد مصدوم در این رزمایش حضور داشتند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان نیز در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: موضوع پدافند غیرعامل یک اصل است و به فرموده مقام معظم رهبری نباید متوقف و به دست فراموشی سپرده شود.

سالاری افزود: ضرورت آمادگی در فعالیت ‌های شهری بسیار حائز اهمیت است زیرا تمام فعالیت‌ ها در شهر در صورت نداشتن تدبیر درست و برنامه‌ ریزی صحیح، منجر به بروز بحران‌ هایی می شود.
وی تاکید کرد:در شرایط فعلی ضروری است که همه دستگاه ها از جمله شهرداری اهتمام و دغدغه جدی نسبت به آموزش و کسب آگاهی از جایگاه مقوله پدافند غیرعامل داشته باشند

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا