جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاه های متولی در خصوص بررسی دقیق و ساماندهی مسئله کودکان در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا: احمد سالاری جلسه هم اندیشی ساماندهی کودکان کاربا حضورکارشناسان سازمان صدا و سیما، اداره اتباع خارجی، بهزیستی، آموزش و پرورش، دادستانی، اداره کل امور اجتماعی استانداری برگزار شد اظهار کرد: وجود کودکان کار در سطح معابر شهری به خصوص در تقاطع ها از جمله آسیب های اجتماعی است که مدیریت شهری را به عنوان یک معضل در سطح شهرها درگیر کرده است.

سالاری ادامه داد: حضور کودکان کار علاوه بر برهم زدن چهره بصری شهر و ایجاد مشکلات ترافیکی، خطراتی را نیز متوجه این کودکان نموده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش اعظم کودکان کار در سطح معابر شهری از شهروندان اتباع خارجی هستند که بر اساس مصوبه هیات وزیران، سازمان بهزیستی و اداره اتباع خارجی موظف هستند نسبت به شناسایی و تعیین تکلیف کودکان و خانواده های مهاجرین غیرمجاز اقدامات مقتضی را انجام دهند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان بیان کرد: شهرداری گرگان به طور روزانه و مستمر با این معضل درگیر بوده و این موضوع به یک چالش برای مدیریت شهری تبدیل شده است.

وی در رابطه با موضوعات مطرح شده در جلسه بیان کرد :
۱- با پیگیری اداره کل امور اجتماعی استانداری ضمن برگزاری جلسه،کمیته های تخصصی مرتبط تشکیل و تعیین گردد.
۲- صدا و سیمای مرکز استان نسبت به تولید محتوا جهت فرهنگ سازی به شهروندان اقدام نماید.
۳- مقرر گردید جلسات مذکور در فرمانداری تشکیل و پیگیری شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا