مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: حق مسکن کارگران مشمول قانون کار که به تازگی افزایش پیدا کرده است، از ابتدای سال ۱۴۰۱ قابلیت اجرایی شدن دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛حسینعلی خواجه مظفری مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان در گفتگویی با خبرنگاران اظهار کرد: براساس مصوبه کمسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار ، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان تعیین و ابلاغ شد .
وی افزود: مبلغ حق مسکن کارگران قبل از این مصوبه، مبلغ ۴میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود که در مصوبه جدید بیش از ۴۰درصد افزایش پیدا کرده است که از فروردین ماه امسال اعمال خواهد شد.

دکتر خواجه مظفری گفت: کمک هزینه مسکن کارگران در راستای تسهیل تامین مسکن کارگران از جمله حقوق قانونی کارگر در قانون کار می باشد درصورتیکه بنگاه های اقتصادی در سال جاری کمتر از  ۶۵۰ هزار تومان پرداخت نموده اند مکلف به پرداخت ما به تفاوت از ابتدا سال جاری می باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: حق مسکن ، یکی از مزایای کارگران مشمول قانون‌کار است که خارج از حقوق و مزایای مصوب شورایعالی کار است و این کمک هزینه مسکن در هیات وزیران به تصویب رسیده و جهت اجرا ابلاغ شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا