مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت : جشنواره اقوام شرایط مناسبی برای ترویج فرهنگ بهره وری ومصرف بهینه آب در بین کودکان و نیز گردشگران ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان اظهارکرد: یکی از رویکردهای شرکت آب منطقه‌ای ، توجه به مسائل فرهنگی در راستای مصرف بهینه آب و افزایش بهره وری و فرهنگ آب است لذا جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام شرایط خوبی برای این مسأله بود.

وی افزود: محور حضور ما در این جشنواره براساس شخصیت بی بی ناهید (شخصیت نگهبان آب) و همچنین در زمینه توسعه گردشگری آبی بوده است.

حسینی توضیح داد: در  تلاش هستیم در راستای فرهنگ آب  با استفاده از عروسک بی بی ناهید، برای کودکان مسائلی از قبیل نحوه درست استفاده از آب را به زبان خودشان بیان کنیم که با استقبال خوب در این بخش روبرو بودیم.
حسینی ادامه داد: سال ۱۴۰۱  را سال ترویج و معرفی شخصیت بی بی ناهید در نظر گرفته‌ایم تا از این طریق پیام بهره‌وری و حفاظت از آب را به  مردم برسانیم و نسل‌های بعدی رفتار بهتری داشته باشند.

وی گفت: ۲۸ نقطه در گلستان با همکاری میراث فرهنگی استان برای گردشگری آبی مشخص شده که در برخی از جمله سد نگارستان ، سد لاستیکی خواجه نفس، سد وشمگیر، سد گلستان و سدکوچک مخزنی توشن اقدامات اولیه انجام شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا