رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گلستان گفت: اجرای مسابقات مختلف در جشنواره اقوام در گلستان باعث معرفی بخشی از بازیهای بومی به مردم شد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛ فرید اصغری رئیس هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی استان گلستان در گفتگویی اظهار کرد: این هیئت به نمایندگی از اداره کل ورزش و جوانان طی ۵ شب برنامه های متنوعی را در نمایشگاه اقوام ایران زمین برگزار کرد.

وی افزود: در شب اول جشنواره، مسابقات کشتی گورش با حضور ۷۰ ورزشکار در چهار وزن برگزار و  به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
اصغری گفت: در شب دوم، مسابقات کشتی با شال در ۵ وزن برگزار و با توجه به  استقبال فراوان  فینال این مسابقه در شب سوم جشنواره برگزار و جوایزی به نفرات برتر اهدا و به سرپهلوان این مسابقات هم هدیه ویژه تقدیم شد.
وی تصریح کرد: در شب سوم جشنواره بانوان روستای توران فارس به  برگزاری بازی های بومی محلی و اجرای برنامه های مختلف پرداختند.
اصغری گفت: در شب چهارم با همکاری هیئت همگانی و هیئت انجمن های ورزش های رزمی، مسابقات در رشته های مختلف رزمی ، طناب کشی و هفت سنگ برگزار شد.

وی افزود: مسابقات چوب کشی با شرکت بازدید کنندگان نمایشگاه  در سنین ۵ تا ۷۰ سال و وزن های مختلف در شب پایانی نمایشگاه اقوام برگزار و جوایزی به برگزیدگان اهدا شد.
وی در ادامه بیان کرد: مردم با فعالیت های هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی آشنایی زیادی نداشتند و اجرای مسابقات مختلف در جشنواره اقوام در گلستان باعث معرفی بخشی از بازیهای بومی به شهروندان محلی شد.

اصغری اضافه کرد: جام پرچم مهمترین رویدادی است که در حال حاضر در ۲۰ شهرستان و بخش در حال برگزاری است که ۶۰ درصد برگزار شده و تا پایان آذر ماه تیم های روستایی هر شهرستان به هیئت استان معرفی می شود.
وی تاکید کرد: ۸۰۰ تیم از سراسر استان با حضور ۷ هزار ورزشکار در این مسابقات شرکت کردند.
اصغری تصریح کرد: مسابقات و جشنواره های مختلف از جمله جشنواره میگو، اولین دوره مسابقات کشتی گورش و کشتی با شال پیش بینی شده است.
وی همچنین گفت: برگزاری اولین جشنواره مراسم آیینی به همراه موسیقی در نوروز ۱۴۰۲برنامه ریزی شده است.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا