به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ حمید سلامتی یکشنبه ۱۹ اسفند در جلسه بررسی مشکلات سامانه پنجره واحد مدیریت زمین و صدور مجوزهای استان گلستان اظهار کرد: این سامانه از ۱۲ آذر ۱۴۰۱ در راستای مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی راهاندازی شده است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: گلستان بهعنوان سیزدهمین استان پایلوت، فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرد.
وی گفت:سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف پیشگیری از مفاسد حوزه زمین و در دو بخش پایشها و صدور مجوزها فعالیت میکند و یکی از ۲۲ پروژه اولویتدار دولت الکترونیک به شمار میرود.
سلامتی ادامه داد: ادارهکل منابع طبیعی با ۳۹ درصد و بنیاد مسکن با ۳۵ درصد، بیشترین سهم استعلامات را در این سامانه دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: شرکت راهآهن بیشترین پاسخگویی و شرکت آب منطقهای و شرکت ملی نفت کمترین پاسخگویی را در این سامانه ثبت کردهاند.
وی تصریح کرد: میانگین زمان پاسخگویی به استعلامات در گلستان ۲۸ روز و میانگین تأخیر در پاسخگویی ۱۸۹ روز است که این استان را در رتبه ۲۹ کشور قرار داده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در پایان گفت: دستگاههایی نظیر میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و اوقاف هنوز به درگاه ملی صدور مجوزهای کسبوکار متصل نشدهاند و بهصورت دستی پاسخ میدهند که این روش میتواند مشکلاتی ایجاد کند و دستگاههای متخلف باید به مراجع قضایی معرفی شوند، هرچند تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.
انتهای پیام/
- منبع خبر : گلستان رسا
Monday, 10 March , 2025