رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گرگان با اشاره به هشدارهای سطح نارنجی هواشناسی و بارش‌های رگباری و نقطه‌ای، درباره احتمال وقوع سیلاب در مناطق مستعد هشدار داد و از مردم خواست توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا:عیسی پایین‌محلی در این باره اظهار کرد: براساس اعلام و هشدارهای هواشناسی از عصر امروز ( پنج شنبه) با نفوذ سامانه پرفشار و بارشی به استان گلستان، شاهد بارش‌های رگباری و نقطه‌ای، کاهش محسوس دما و وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود.

فرماندار گرگان افزود: اوج بارش‌ها در اواخر وقت امروز تا روز جمعه خواهد بود که پیش بینی می‌شود در یک بازه زمانی حدود سه ساعته بین ۳ تا ۱۵ میلی متر بارش در نواحی مختلف به ثبت برسد.

وی افزود: در پی فعالیت این سامانه بارشی احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی در مناطق مستعد، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و … وجود دارد.
پایین‌محلی از مردم خواست هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و در روزهای آینده از تردد غیرضروری در جاده‌ها به ویژه مناطق کوهستانی پرهیز کنند.

همچنین در این مدت از توقف و استقرار در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و اعزام تورهای گردشگری نیز خودداری شود.

رئیس ستاد بحران شهرستان گرگان همچنین از آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در سطح این شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با رعایت توصیه‌های ایمنی، خسارت جانی و مالی در این شهرستان نداشته باشیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا