مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین از روز ۱۷آبان تا ۲۵آبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا ؛محمد جواد ساوری مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در نشست با اصحاب رسانه در مورد پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین اظهار کرد:جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در ۱۴ دوره قبل  با این نام بوده است و در دوره جدید به جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین تغییرکرد تا در کنار گسترش فرهنگ ،در بخش اقتصاد در سطح ملی و استانی هم موثر باشد.

وی افزود:تلفیق فرهنگ با اقتصاد  راهگشا و گره گشای ، مشکلات پیش‌روی جامعه میباشد و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین در ادامه گفت : جشنواره اقوام  از ۱۷ آبان ماه  باحضور وزیر کشور افتتاح خواهد شد.

ساوری با بیان اینکه‌ در دوره‌های قبل جشنواره، بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان مغفول بود، افزود:  امسال برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد و باهدف هم‌افزایی و همکاری بین بخشی، دستگاه‌های اجرایی کمیته‌های تخصصی جشنواره را بر عهده می‌گیرند تا با اقدامات و برنامه‌ریزی تخصصی شاهد برگزاری مطلوب و معرفی بهتر این رویداد باشیم.

وی بیان کرد: حدود ۳۰ کمیته برای برگزاری این جشنواره تشکیل شده است که از این تعداد، ۱۸ کمیته به دستگاه‌های اجرایی استان واگذار میشود.

ساوری گفت: در پانزدهمین دوره از جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین، به جای سفرا برخی از وزرای دولت و معاونان آنها در این جشنواره حضور می‌یابند تا با حضور دولت زمینه برای جذب بهتر اعتبارات استانی و ملی فراهم شود.

مدیر کل میراث فرهنگی تصریح کرد : در جشنواره ۱۹۰غرفه برپا میشود و درصدد افزایش تعداد غرفه ها هستیم.

وی در ادامه بیان کرد:  ۳۸غرفه به بومگردی گلستان   و۱۵۰غرفه به هنرمندان ۳۱استان تخصیص داده شده است.

ساوری در پایان  گفت : مراسم ازدواج ۱۴ زوج جوان از قومیت‌های مختلف در محل جشنواره برگزار و اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان به هر زوج کمک‌هزینه جهیزیه به مبلغ ۷۰ میلیون تومان هدیه خواهد کرد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا