معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان از عقد تفاهم نامه دو جانبه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بنیاد مستضعفان برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان در سطح کشورخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا:خسروی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان اظهار کرد: سهم استان گلستان از عقد این تفاهم نامه ۷۰۰ واحد است که کلیه واجدین شرایط به بانکهای عامل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمکهای بلاعوض معرفی شده اند.
وی افزود: به هر یک از این واحدها علاوه بر پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله، مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض، ۱۰ تن سیمان رایگان و ۲۲۰۰ کیلو گرم میله گرد هم اهداء می شود.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان با بیان اینکه تسهیلات و کمهای بلاعوض به موازات هم و بر اساس پیشرفت فیزیکی ساختمانها پرداخت می شود گفت: تا کنون ۶۴۰ واحد پی کنی و اجرای فونداسون، ۵۲۰ واحد اجرای اسکلت، ۴۴۴ واحد اجرای سقف و ۲۱۵ واحد هم دیوارچینی انجام شده و با توجه به اینکه در این طرح خود مالکان محور اصلی کار هستند، این طرح با سرعت در حال اجراست.

خسروی در پایان گفت: کار صدور پروانه، طراحی نقشه های اجرایی و نظارت بر ساخت این واحدها نیز توسط مهندسان طراح و ناظر بنیاد مسکن استان بصورت رایگان انجام می شود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا