وزیر کشور گفت: با اینکه غرب به دنبال این است که انسان ها بی هویت شوند اقوام فرصت مهمی برای حفظ کشور و توسعه مفاهیم انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ احمد وحیدی در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین اظهار کرد: مسئله مهم امروز بشری توجه به اقوام است.

وی با تاکید به اینکه در فرهنگ جهانی آنچه لگد مال می شود قومیت است گفت: فرهنگ شهروند جهانی به مفهوم یکسان سازی انسان ها است و این مضمونی است که غرب به بشر ارائه می دهد.

وی ادامه داد: غرب انسان ها را ابزاری مکانیکی می بیند و فضای مجازی نیز در خدمت غرب برای تحمیل این یکسان سازی و هدف غرب است.

وحیدی گفت: غربی ها این یکسان سازی را به عنوان حقوق بشر به خورد ملت ها می دهند و فرهنگ ایران را مغایر با حقوق بشر می دانند.

وی تاکید کرد: فرهنگ ایرانی و اسلامی تفاوت های اقوام را می شناسند و به دنبال حفظ آن است.

وزیر کشور گفت: فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به شدت از فرهنگ های اصیل و قومیت های مختلف دفاع می کند و بر حفظ مفاخر آنها تاکید دارد.
به گفته وی همه اقوام در قالب هویت ایرانی و اسلامی جایگاه والا خود را می شناسند.

وی گفت: ملت ما را همیشه از تجزیه به وسیله اقوام می ترساندند اما اکنون بزرگترین مدافع کشور همین اقوام هستند.

وزیر کشور تصریح کرد: استان گلستان نمایش برجسته ای از اقوام است که زندگی سرشار از تعامل را در کنار هم تجربه می کنند و قومیت ها و فرهنگ آنها می تواند کشور را در برابر فرهنگ غرب صیانت کند.

وی در پایان تاکید کرد: همه اقوام در تک تک پیشرفت های کشور دخیل هستند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا