رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان علی آباد کتول از اجرای طرح راهداری ضربتی ۳۴۷ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و بزرگراهی حوزه استحفاظی تحت پوشش جهت افزایش ایمنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ غلامرضا ابراهیمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان علی آباد کتول شنبه ۲۱آبان ماه در گفتگویی اظهار کرد: طرح راهداری ضربتی محورهای ارتباطی شهرستان از اواسط شهریورماه سال جاری در سه بخش عملیات امور اجرایی، ایمنی و حریم راه ها و حقوقی و بخش حمل و نقل اجرا شده است.

وی افزود:در بخش امور اجرایی رفیوژمیانی و کناره نیوجرسی و پل ها از خاک و نخاله با کمک ۵۰۰ نفر پاک سازی و جاروکشی شد .

ابراهیمی همچنین اضافه کرد :تسطیح حریم و شانه خاکی راه، بطول ۱۵۰ کیلومتر انجام شد.

وی در ادامه گفت: پاک سازی مسیر آبهای سطحی و ایجاد قنو در بزرگراه فاضل آباد-مهدی آباد ، کمربندی و محورهای کوهستانی،لکه گیری با آسفالت گرم و رودمیکس به میزان ۲۰۰ تن، لایروبی دهانه پل ها و آبروها به میزان ۵۰دستگاه و اصلاح نقاط رانشی با خاکبرداری و کوه بری در راه روستایی چلی سفلی و علیا ، لوکال ، نرسو،وسیع سر ، ریگ چشمه ، طاویر ، خاک پیرزن،شیرین آباد،افراتخته به میزان ۳۸۰۰متر مکعب و نظافت تابلو و علائم پس از هر بار بارندگی در حوزه استخفاظی به میزان ۵مرحله بطول ۲۵۰کیلومتر از اقدامات دیگر این بخش به شمار می رود.

ابراهیمی اضافه کرد: کابل کشی و برقراری مجدد روشنایی در بزرگراه به طول ۳ کیلومتر، بتن ریزی بر روی کابل های روشنایی بزرگراه به میزان ۳۰۰ تن، خط کشی راه های اصلی و فرعی به طول ۵۲کیلومتر، ایمن سازی مجدد محدوده کارگاهی فاضل آباد و سنگدوین پس از هر بار سرقت و یا تخریب (۵ مرحله) برخی از اقدامات ایمنی و حریم راههاست.

وی از تعمیر گاردریل ها در ۷نقطه شامل ۴۰ عدد صفحه گارد و ۲۰ عدد پایه و بشکه های ایمنی به تعداد ۵ عدد و میله های ترافیکی معیوب و آسیب دیده به تعداد ۱۰۰ عدد در حوزه استحفاظی و نصب چراغ ها و فلش های مسیرنمای سولار در محل دوربرگردان های فاضل آباد و زرین گل به تعداد ۱۶ عدد بعنوان بخشی دیگر از اقدامات این بخش نام برد.

ابراهیمی رنگ آمیزی ۸فقره سرعت کاه و ۱۰۰ عدد چشم گربه ای و ۲۰۰عدد پایه تابلوهای ایمنی،جمع آوری ۵۰مورد از دستفروشان حریم راه و جلوگیری از ۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز ، اصلاح ۲مورد از تابلوهای محدودیت سرعت قبل از دوربین های کنترل سرعت و انسداد یکصد مورد از محل های عبور غیرمجاز ادوات کشاورزی در جزیره کمربندی نیز بخشی دیگر از فعالیت های اجراشده در طرح است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان علی آباد کتول در پایان یادآورشد: که ۳۰ مورد بازدید نیز از مجتمع های خدماتی و رفاهی و شرکت های حمل کالا و مسافر در قالب این طرح بعمل آمد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا