استاندار گلستان گفت: تشکل ها مردم نهاد سهم موثری در توسعه استان دارند بطوری که تشکل‌ها حلقه‌های میانی بین دولت و مردم هستند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ علی محمد زنگانه یکشنبه ۲۱ مرداد ماه در گردهمایی سازمان های مردم نهاد استان به مناسبت روز ملی تشکل ها اظهار کرد: گلستان جزو سه استان‌ برتر در اجرای بسیاری از برنامه‌های های آزمایشی و پایلوت‌های های جامعه در سطح ملی است که تشکل ها مردم نهاد سهم موثری در آن دارند بطوری که تشکل‌ها حلقه‌های میانی بین دولت و مردم هستند و تلاش‌های آنها در مسیر شکل گیری موفقیت‌های استان قابل تقدیر است.

استاندار گلستان افزود: یکی از بزرگترین اهداف تشکل های مردم نهاد توانمندسازی سازی جوامع محلی است که ضمن آن ظرفیت هایی برای رشد و توسعه بوجود بیاورند.

وی با اشاره به اینکه عرصه های اجتماعی عملکرد گروهی و ائتلافی می طلبد، بیان کرد: کسانی که باور به کار شبکه‌ای و ائتلافی ندارند برای عرصه‌های اجتماعی مضر هستند و نباید در ابن زمینه ورود کنند.

وی به نقش سازمان های مردم نهاد در جوامع محلی اشاره کرد و گفت: تشکل ها باید جوامع محلی را نسبت به حقوق خود در جامعه مطلع و در مطالبه‌گری گری آنها نقش داشته باشند زیرا به هر میزان که آنها توانمندتر شوند، مطالبه گری بهتری خواهند داشت.

زنگانه تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد در درجه اول باید ظرفیت سازی را بیاموزند و در عین حال اهمیت آن را برای جوامع محلی بیان کنند تا بتوانیم به سمت توسعه اجتماعی حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: گلستان در مسیر توسعه به مطالبه‌گری گری نیاز دارد زیرا مطالبه‌گری گری می تواند زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم سازد.

استاندار گلستان در پایان گفت: معتقدیم در مسیر رشد، پرهیز از افراط و تفریط ضروریست است لذا سعی کردیم همه مداخلات در چالش‌های استان مبتنی بر مطالعه و شواهد عینی و علمی باشد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا