به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ موسی الرضا صفری اظهار کرد: در طی تیرماه سالجاری ۶ هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز فوریتهای آتش نشانی شهرداری گرگان به ثبت رسیده است.
رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان افزود: طی این مدت تعداد یک هزار و ۳۶۳ مورد ایجاد مزاحمت، دو هزار و ۴۹۰ مورد تماس اشتباهی، یک هزار و ۲۴۱مورد تماس در زمینه مشاوره ایمنی و یک هزار مورد تماس متفرقه بوده است.
صفری بیان کرد: متأسفانه اکثر تماسهای مزاحمی با سامانه ۱۲۵ به دلیل دسترسی کودکان و شمارهگیری این اعداد بر روی تلفن بوده و گاهاً نوجوانان اوقات فراغت خود را با تماس با شماره ۱۲۵ سپری میکنند و خود علتی بر تکرار مزاحمتها است.
وی در خصوص آمار بالای تماس های اشتباهی هم بیان کرد: تماس با سامانه ۱۲۵ در زمان قطع برق و آب برای باخبر شدن از علت قطع برق و آب و زمان اتصال مجدد و یا اطلاع از شماره اداره برق ، آب و غیره از اصلی ترین علت بالارفتن آمار تماس های اشتباهی است.
وی خاطر نشان کرد: مشاوره ایمنی و آموزش نکات ایمنی ۱۲۴۱ مورد بصورت تلفنی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی انجام شده است.
انتهای پیام/
- منبع خبر : گلستان رسا
Thursday, 21 November , 2024