رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: خبرنگار باید برمسائل نگاه جبهه ای داشته باشد و نسبت به موضوعاتی که اتفاق می افتد نگاه حق و نگاه باطل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ حجت الاسلام محمدزمان قربانی سه شنبه ۱۶ مرداد ماه در نشست خبری بمناسبت ۱۲ مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران نقش موثری در اتفاقات عالم دارند و امروز در فلسطین شاهد شهادت خبرنگاران زیادی هستیم بطوری که نقش یک خبرنگار در عرصه خبر و اتفاقات پیش رو آنقدر حائز اهمیت است که حجم شهدای خبرنگار در فلسطین و غزه نمایانگر این مطلب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: اقدامات جبهه کفر در عالم فراوان است بطور مثال المپیک امسال المپیک ورزشی نبود و اتفاقاتی که از ابتدای آن رقم خورد و موضوعات مختلفی که در عالم رقم می‌ خورد همه جدال بین کفر و اسلام است.

وی با اشاره به مسائلی که جبهه کفر در کشورهای جهان،رقم می‌زند گفت:مسائلی که در سراسر این عالم رخ می‌دهد جهان را به سمتی می برد که منجر به جدایی و خالی کردن جای خدا از این عالم شود.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین که امروز در حال رخ دادن است مسئله بسیار مهمی تلقی می‌شود بطوری که پرچمدار بیداری مردم دنیا امروز فلسطین شده که بار مسئولیت را فلسطین به دوش می کشد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به شهادت شهید هنیه در ایران و شهید سلیمانی در عراق گفت: این مصداق جمله حضرت امام است که می گوید جنگ ما یک جنگ اعتقادی است نه جغرافیایی.

وی تاکید کرد: یک خبرنگار نباید مسائل را از نگاه پیرامون خودش ببیند لذا باید موضوع را ریشه یابی و تحلیل کند و منافع شخصی خود را در خبرنویسی لحاظ نکند.

وی به قدرت رسانه اشاره کرد و بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند یک مسئله را رسانه ای نکنند و یا مسئله مهم استان را مسئله چندم نشان دهند و این قدرت رسانه است که در اختیار خبرنگاران قرار دارد.

وی تصریح کرد: مسائل و معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که امروز در جامعه وجود دارد که بخش فرهنگی و اجتماعی آن منبعث از مسائل دنیا است لذا ما نمیتوانیم موضوعاتی که در منطقه خودمان رخ می دهد را ببینیم، زیرا این مسائل وسعت جهانی دارد و خبرنگاران هم موضوع را باید از دید جهانی ببیند.

وی یادآور شد: خبرنگار باید نگاه جبهه ای داشته باشد یعنی نسبت به موضوعاتی که اتفاق می افتد نگاه حق و نگاه باطل داشته باشد.

وی خاطر نشان‌کرد: اگر قرار است به سمت ظهور حرکت کنیم یقینا خیلی از مسائل باید روشن شود و جایگاه خود را مشخص کنیم و این وظیفه خبرنگار را سنگین می کند زیرا در تحریر خبر انتقاد با تخریب کاملا متفاوت است.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگار هنگام تهیه خبر تمام شرایط موجود در جامعه را بسنجد زیرا در حال حاضر در شرایطی به سر می بریم که دشمنان جمهوری اسلامی همه هدفشان برهم زدن این امنیت است و از طرق مختلف وارد می‌شوند که وضعیت موجود را به گونه ای نشان دهند که در لبه پرتگاه قرار داریم و با کوچکترین تلنگری پایین می افتیم.

وی اضافه کرد: اگر واقعا شرایط موجود در مملکت ما اینگونه است پس چرا جبهه کفر چهل و پنج سال، تمامه نیروی خودش را بسیج کرده که این انقلاب را از بین ببرد اما توان آن را ندارد و نخواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در پایان تاکید کرد: خبرنگار باید آگاه و صادق باشد و در کار خود صداقت و دقت داشته باشد با خبر یا گزارش که تهیه می‌کند آب در آسیاب دشمن نریزد و ظرافت های کار را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

 

 

  • منبع خبر : گلستان رسا