رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت: با توجه به فوت ۳۵۹ نفر در حوادث ترافیکی جاده‌ای استان، بطور متوسط روزانه یک نفر در جاده‌های استان در سال ۱۴۰۱ جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا؛ سرهنگ محمود شهرکی بر استفاده از فناوری های جدید و هوشمند در جاده های برون شهری تأکید و اظهار کرد: امروزه دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی و قدیمی، ترافیک جاده ها را کنترل کرد و با توجه به افزایش روز افزون خودرو و سفر باید از طریق سامانه های هوشمند، ترافیک را سامان بخشیده و کنترل کنیم.

سرهنگ شهرکی افزود: اگر می خواهیم که این مسیر همچنان با تمام توان به راه خود ادامه دهد لازم است که تمامی دستگاه ها و نهادهای استانی، با یک هم افزایی درونی از ظرفیت های مختلف برای کاهش تلفات انسانی این حوادث استفاده هدفمند کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به ۳ هزار و ۵۲ فقره تصادف خسارتی در استان در سال گذشته، تصریح کرد: در ۲ هزار و ۷۴۵ فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان، ۳ هزار و ۴۴۵ نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: در تصادفات منجر به فوت سال گذشته سهم موتورسواران ۱۲۹ نفر و عابرین پیاده ۶۰ نفر بوده که مجموع این ۲ کاربر ترافیکی سهم ۵۳ درصدی را داشتند.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در بین ساعات ۱۶ الی ۲۰ اتفاق افتاده است، خاطر نشان کرد: جاده‌های علی‌آبادکتول- آزادشهر، گرگان- کردکوی و نیز گرگان- فاضل‌آباد بیشترین تعداد تصادفات همراه با مجروحین و فوتی‌ها را به همراه داشتند.

سرهنگ شهرکی در پایان گفت: پلیس راه با رانندگانی که به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توجه نکنند و نظم و امنیت ترافیکی در سطح محور های استان را برهم بزنند ، بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد تا امنیت و آرامش دیگران به خطر نیفتد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا