سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان: کود دی آمونیوم فسفاتDAP در سبد کود های یارانه ای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار می گیرد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ مجید محمدی اظهار کرد: با توجه به اهمیت استفاده از کود دی آمونیوم فسفات جهت غنی نمودن خاک های زراعی و باغی بایستی این کود در سبد کودی تمامی کشت ها قرار گیرد تا بتوانیم به هدف اساسی تامین امنیت غذای کشور و تولید مطلوب محصولات اساسی به ویژه گندم دست یابیم.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: با توجه به آغاز کشت پاییزه و نیاز مبرم کشور به کودهای فسفاته، شرکت خدمات حمایتی کشاورز ی کشور، اقدام به تامین و تدارک مقدار ۱۰۰ هزار تن کود دی آمونیوم فسفات (DAP) با بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی از کشور چین نموده که هم اکنون در مرحله اول مقدار پنجاه و دو هزار و ۵۰۰ تن بر روی آب های کشور ایران در حال حمل به بندر امام خمینی می باشد و روز آینده به بندر خواهد رسید.

وی گفت: این کود برابر هماهنگی بعمل آمده با وزارت متبوع برای تمامی محصولات زراعی و باغی با قابلیت صدور حواله الکترونیکی در سامانه پایش مواد کودی را دارد.

محمدی با بیان اهمیت تامین کود فسفات دی آمونیوم(DAP) تصریح کرد: کود فسفات دی آمونیوم یکی از انواع کود های فسفاته است به دلیل داشتن عیار بالای مواد غذایی(۴۶ درصد فسفر قابل جذب و ۱۸ درصد نیتروژن) و تمایل کم به جذب رطوبت و کلوخه شدن از جمله کود های بسیار مرغوب و پر طرفدار کشاورزان منطقه است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان در پایان گفت: فسفر موجود در این کود اسیدیته موثر را حد مطلوب نگه داشته و باعث افزایش جذب سایر عناصر می شود به منظور مصرف دقیق این کود، مراجعه به نتایج آزمون آب و خاک مزرعه ضروری است.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : گلستان رسا