مدیر بازار یابی و امورمشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور از معرفی جدیدترین کودهای تولیدی در همایش سالانه سبدهای کودی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ محمد مهدی سعیدی در حاشیه همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ها معرفی جدیدترین کودهای تولیدی کشور به کشاورزان و معرفی شرکت های دانش بنیان است.

مدیر بازار یابی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور افزود: بیشتر کودهایی که در این همایش ها معرفی می،شوند کودهای بیولوژیک هستند و از نظر کیفیت و استاندارد مورد تایید ما است، به گونه ای که کشاورز با نازلترین قیمت تولید شده، بدون واسطه کود را تهیه می‌کند و ضرر نمیکند.

وی با اشاره به برگزاری این همایش ها بیان کرد: این همایش ها فرصت خوبی برای شرکت های تولید کننده است زیرا باعث می‌شود با کارگزاران استانها و کشاورزان عمده مالکی که در این همایش حضور دارند، ارتباط برقرار کنند و محصول بیشتری به فروش برسانند.

سعیدی گفت: شرکت خدمات حمایتی دو نوع کود بصورت یارانه ای و غیر یارانه ای توزیع می کند که کودهای یارانه ای بصورت دولتی و کودهای غیر یارانه ای کودهای بیولوژیک تولید همین شرکت هایی است که در همایش ها شرکت می کنند، است.

وی گفت: با توجه به سیاست‌های دولت با افزایش و کاهش قیمت کود، یارانه به کود تعلق می گیرد.

وی تصریح کرد: در دولت قبل کود اوره برای شرکت های تولید کننده از قیمت ۴۰ هزار تومان برای یک کیسه ۵۰ کیلویی به ۲۴۰ تومان افزایش پیدا کرده است و با توجه به کیسه گیری و حمل و نقل شرکت خدماتی،کیسه ۵۰ کیلویی با قیمت ۳۹۵ هزار تومان به دست کشاورز می رسد.

عرضه کودهای فسفاته و پتاسه  بین کشاورزانی که در سامانه پهنه بندی ثبت نام کردند

وی ادامه داد: کودهای فسفاته و پتاسه با توجه به الگوی کشت، بین کشاورزانی که در سامانه پهنه بندی ثبت نام کردند و الگوی کشت را رعایت می کنند، توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه در استان با کمبود کود اوره مواجهه نیستیم، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد کودهای یارانه ای در داخل کشور تولید می شود و شرکت خدمات حمایتی در اصل یک مباشر است که با توجه به ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی از طریق موسسه آب و خاک کشور کود اوره، فسفاته و پتاسه را تامین می کند.

از بین رفتن کیفیت خاک با مصرف بی رویه برخی از کودها

وی با اشاره به اینکه اکثر کشاورزهای کشور خرده مالک هستند و بصورت سنتی کار می‌کنند، بیان کرد: در تلاش هستیم تا همه کشاورزان در این همایش های سالانه مشارکت داشته باشند و حتی کشاورزانی که بصورت صنعتی فعالیت دارند،به این سمت حرکت کنند.

مدیر بازار یابی و امورمشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در پایان تاکید کرد: مصرف بی رویه برخی از کودها باعث از بین رفتن کیفیت خاک و برخی از مسائل می شود‌.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا