رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان گفت: قیمت گذاری دستوری آفت تولید، اقتصاد و سرمایه گذاری است و نمی‌گذارد ما به عرصه شن و ماسه ورود پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید محمد مرتضوی سه شنبه نهم مرداد ماه در دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق گرگان اظهار کرد: این جلسه با دستور کار بررسی موضوع افزایش قیمت شن و ماسه، پیگیری مصوبه کمیسیون در خصوص دو مرحله ای شدن صدور پروانه ساختمانی در گرگان و گنبد، تعیین تکلیف انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی و تعیین تاریخ جدید برای تشکیل مجمع عمومی این انجمن تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان افزود: افزایش قیمت شن و ماسه باعث می‌شود که سازند یا دست از کار بکشد و مدتی ساختمان سازی را راکد بگذارد یا اینکه برخی سازندگان نارضایتی خود را اعلام می کنند با امید اینکه شاید تغییری در رویه قیمتها ایجاد شود.

وی با اشاره به واحد های مسکونی نهضت ملی مسکن که در حال ساخت است، گفت: با این شرایط افزایش قیمت مردم حتی قادر به پرداخت مبلغ اولیه قرارداد نیستند، چه برسد به اینکه با ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش روبرو شوند.

وی گفت: در مورد افزایش قیمت تا کنون هیچ عکس العملی از طرف زینفعان نهضت ملی دیده نشده و اگر بدنبال شرایط بهتر هستیم باید همه با یک صدای واحد و یکپارچه اعتراض خود را اعلام کنیم.

وی گفت: این شرایط گرانی به آنهایی که صاحب مسکن نیستند، تحمیل می شود، در اثر افزایش قیمتها پروژه های عمرانی که ما اتمام و اجرای آنها نیاز داریم، دچار مشکل می شود.

وی تصریح کرد: در این شرایط برخی سازنده ها بدنبال تعدیل و از طرفی افزایش قیمت ساختمان می روند و این افزایش شن و ماسه را متحمل می‌شوند، در صورتی که باید اعتراض کنند تا مسئله بطور جدی حل شود و به مردم هم فشاری وارد نشود.

وی گفت: با محدود کرد فضا و در اختیار گذاشتن آن به تعداد محدودی به عنوان تولید کننده و عدم توجه به عرضه و تقاضا، فضای غیر طبیعی بوجود آمده که باید کنترل شود و مدیریت صورت بگیرد.

وی معتقد است: قیمت گذاری دستوری آفت تولید، اقتصاد و سرمایه گذاری است و نمی‌گذارد ما به عرصه شن و ماسه ورود پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی در بخش صدور مجوز و تولید با نظارت های لازم، می توانند راهگشا باشند تا بحران بوجود آمده از بین رود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا