رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پویش «هر هیأت، آزادی یک زندانی» در گلستان با همکاری ستاد دیه و هیات‌های عزاداری استان آغاز شد و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ حیدر آسیابی دوشنبه ۱۸ تیر اظهار کرد: در اولین روز از ماه محرم، در قالب این پویش مقدمات آزادی ۱۲ محکوم غیرعمد از زندان‌های استان فراهم شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: بدهی این ۱۲ نفر حدود ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که شاکیان با گذشت بزرگوارانه خود بیشتر این بدهی یعنی ۹ میلیارد تومان را بخشیدند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ میلیون تومان از این مبلغ نیز توسط هیئت های عزاداری تامین شد، گفت: بقیه این بدهی را نیز مددجویان به صورت قسطی می پردازند.

آسیابی در ادامه بیان کرد:از ابتدای سال تاکنون ۱۶۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان با حمایت خیران و ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ زندانی غیرعمد با بدهی بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در زندان های استان چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان از مردم استان برای مشارکت در این کار خداپسندانه دعوت کرد و خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با مراجعه به دفتر ستاد مردمی دیه استان یا از طریق شماره گیری کد #۷۷۷۷*۷۸۰* و انتخاب کد استان و همچنین از طریق شماره حساب و کارت بانکی طی تماس با شماره ۰۱۷۳۲۴۸۰۶۴۳ در امر خیر آزدی زندانیان مشارکت کنند.

انتهای پیام/

 

 

  • منبع خبر : گلستان رسا