مدیر امور شعب بانک تجارت استان گلستان گفت: گلستان از نظر تخصیص منابع جزو استان‌های محروم کشور است، لذا مسئولین باید تلاش کنند تا سهم استان را از منابع بانکی در شاخص های متعدد افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید حسن صداقت در میزگرد اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: یکی از وظایف بانکها ایجاد تعادل و توازن در نقدینگی است که با نظارت شبکه بانکی ریسک های مترقبه را کنترل می کنند.

مدیر امور شعب بانک تجارت استان گلستان افزود: بانکها به ازای داشته های خود باید مصرف کنند و اگر خارج از این ضابطه عمل کنند، بدیهی است که ناترازی پیش خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی به صورت جدی بر ناتزازی ها نظارت میکند، گفت: بانک مرکزی حتی اجازه رشد به دارایی های بانک در ترازنامه بانکی را نمی دهد تا بتواند نقدینگی را کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه گلستان از نظر تخصیص منابع جزو استان‌های محروم کشور است و زیرساخت های مناسب ندارد، بیان کرد: برخی مناطق کشور از نظر منابع بانکی برخوردار تر هستند، لذا مسئولین باید تلاش کنند تا سهم استان را از منابع بانکی در شاخص های متعدد افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه منابع قرض الحسنه استان در قالب های بودجه ای همسان نیستند،خاطر نشان‌کرد: سرفصل های بانکی در استان کاملا واحد است و برخی از استانها مثل تهران در همه مصارف اشتغال و این قبیل موضوعات قاعده و قانون خاصی ندارد‌.

مدیر امور شعب گلستان با اشاره به اینکه متقاضی منابع قرض الحسنه در استان‌های محروم مثل گلستان بیشتر است اما توزیع متوازن نیست، تصریح کرد: اگر این امکان وجود داشته باشد که تکالیف را در مصارف نبینند و با یک ضریب خاص منابع را تخصیص دهند خیلی از مشکلات حل می شود.

وی با اشاره به اینکه گلستان، مهد کشاورزی است، بیان کرد: متوسط تورم در استان از متوسط کشوری پایین تر است و به تناسب آن درآمد هم از میانگین کشوری کمتر است.

وی گفت: برای اینکه رشد توازن در کشور متناسب شود باید منابع مازاد استان‌های دیگر به استانهایی که کمبود دارند وارد شود تا اوضاع بهبود یابد.

وی همچنین اذعان داشت: سهم گلستان از منابع کشوری به نسبت جمعیت ۲/۵ درصد است لذا باید قوانینی وضع شود که در آن توزیع منابع به صورت سراسری صورت بگیرد و گرنه تا ابد عقب ماندگی گلستان جبران نمی‌شود.

مدیر امور شعب بانک تجارت استان گلستان در پایان تاکید کرد: مازاد منابع در استان‌های دیگر باید به استان‌هایی محروم مثل گلستان تزریق شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا