مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: تاکنون سه هزار و ۶۳۶ نفر در ۸۷۳ روستای استان، آمادگی خود را برای عضویت در تیمهای واکنش سریع پیشگیری و پاسخ سریع در شرایط بحران اعلام کردند.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ نعمت الله حاجی زاده اظهار کرد؛ با هدف پاسخ گویی به موقع در زمان بحران و جلوگیری از افزایش خسارات مالی و جانی در گلستان با استفاده از ظرفیت مردمی، فعال سازی تیمهای واکنش سریع روستایی و ارائه آموزش لازم به آنان در برنامه قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان افزود: برای تحقق این مهم اواخر سال گذشته تفاهم نامهای با دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری و دستیار استاندار گلستان در امور مردمی سازی امضا شد تا با استفاده از ظرفیت یکدیگر تیمهای واکنش سریع در ۹۱۹ روستای استان فعال شوند.

وی گفت: در هر روستا ستاد مدیریت بحران با عضویت رییس شورا، رییس خانه بهداشت، مسوولان پایگاه بسیج و در صورت استقرار مسوول مخابرات و نماینده دستگاه اجرایی و سه نفر از نیروهای مردمی تشکیل شد.

حاجی زاده در ادامه بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۶۳۶ نفر از علاقمندان به حضور در تیمهای واکنش سریع توسط ستاد مدیریت بحران روستایی شناسایی و تا چند ماه آینده بر اساس نوع مخاطرات، وسعت، جمعیت و نقاط ایمن موجود با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران شهرستانی و استانی آموزشهای لازم به آنان ارائه میشود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا