مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: آیین بزرگداشت روز جهانی انتقال خون در گلستان برگزار شد و از اهدا کنندگان برتر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ فاطمه محمدی شنبه ۱۹ خرداد ماه در آئین بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان خون با اشاره به اینکه هر یک واحد خون نجات‌ بخش جان سه نفر است، اظهار کرد: اهدای خون سالانه جان ۱۵۰ هزار مادر باردار را از مرگ حتمی نجات می دهد و اختصاص روز ۲۴ خرداد ( ۱۴ ژوئن) به عنوان روز جهانی اهدای خون گویای ارج نهادن به جایگاه اجتماعی اهدا کنندگان خون است.

مدیر کل انتقال خون استان گلستان افزود: امسال ۱۹ لغایت ۲۶ خرداد در سراسر کشور با شعار ( اهدا کننده خون متشکریم) برگزار می‌شود و از اهدا کنندگان برتر تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خون ساختنی نیست و تنها منبع تامین کننده آن اهدا کنندگان هستند، بیان کرد: فرآورده های خونی سالیانه جان میلیون ها نفر انسان را از مرگ حتمی نجات می دهد.

 

محمدی یکی از اهداف اصلی سازمان انتقال خون را تامین خون سالم و کافی برای بیماران دانست و بیان کرد: ذخیره خونی استان برای ۱۰ روز است، اما در حال حاضر کمبودی در گروه‌های خونی وجود ندارد و نیاز به گروه‌های خونی همیشگی است.

مدیر کل انتقال خون گلستان در پایان گفت: بیشترین اهدا کنندگان خون در استان گلستان در رده سنی ۲۰ تا ۳۵ سال هستند.

 

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا