شهردار جلین گفت: شهرداری همه اقدامات خود را با هدف ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در این شهر اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ حسن احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بودجه شهرداری جلین در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۱ میلیارد تومان بود که در سال جاری با همراهی شورای اسلامی شهر به بیش از ۳۰ میلیارد تومان رسیده که نشان از رشد سه برابری دارد.

شهردار جلین با اشاره به اقدامات عمرانی انجام شده در سطح شهر  افزود: نصب چمن مصنوعی، زیباسازی مبلمان شهری، اجرا و تکمیل دو پارک شهری کودک در محله حسن آباد، تعریض پل ضلع خروجی سمت غرب شهر و افزایش معبر از ۱۱ متر به ۱۸ متر، اجرای طراحی دیوار مزار از جمله اقدامات عمرانی به شمار می‌رود که با همکاری شورای اسلامی این شهر انجام شده است.

وی گفت: اجرای زیرسازی و بهسازی فاز اول معبر ۲۰ متری لاین جنوبی شهر، عملیات روکش آسفالت سطح شهر در ۳۴ هزار متر مربع، روکش دو هزار و ۴۰۰ متر مربع آسفالت خیابان اصلی شهر، تعریض املاک سطح شهر، اجرای عملیات فیبر نوری در حال انجام است.

وی در ادامه بیان کرد: در گذشته سرانه ورزشی این شهر پایین بود، ولی در حال حاضر رو به افزایش است و در این راستا طرح های ورزشی به تصویب رسیده است.

احمدی تصریح کرد: اصلاح مغایرت های طرح جامع شهری و تدقیق محدوده یکی از اقدامات مهم زیربنایی، شهرسازی و عمران شهرداری محسوب می‌شود.

وی همچنین اجرای عملیات ممیزی املاک سطح شهر، تهیه طرح مطالعاتی بافت فرسوده شهری و در نظر گرفتن بسته های تشویقی، اخذ مجوز افزایش مسکن مهر در شهر جلین از ۵۰ واحد به ۸۲ واحد، لایروبی رودخانه های سطح شهر را از دیگر اقدامات شهرداری دانست.

شهردار جلین در خصوص اقدامات زیباسازی و فضای سبز شهر جلین بیان کرد: خرید باکس های جمع آوری زباله، گل آرایی در پیاده رو ها، کاشت نهال در شهر و آرامستان، رنگ آمیزی بلوار و سرعت گیها در جهت زیباسازی شهر اجرا شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر کارهایی که شهرداری در دوره ششم انجام داد، خرید یک دستگاه ماشین سواری و ماشین آلات نیمه سنگین حمل زباله، پیش پرداخت خرید یکدستگاه ماشین آلات عمرانی سنگین بود.

احمدی خاطر نشان کرد: در گذشته ۳۵ هکتار از محور توسکستان جزو محدوده شهر جلین بود که متاسفانه این محدوده از شهر جلین خارج شد و خیلی از منابع درآمدی شهرداری از بین رفت و یکی از مطالبات شهرداری در سفر رئیس جمهور به گلستان، بازگشت این ۳۵ هکتار به محدوده شهری جلین است.

وی در رابطه با طرح های گردشگری شهرداری بیان کرد: یک طرح گردشگری در محور توسکستان آماده شده که فاز اول آن با پیشرفت ۷۰ درصدی در دهنه جوزولی با مساحت ۵ هکتار بعد از کسب مجوزات اجرایی می شود، که باعث ایجاد درآمد پایدار، اشتغال‌ و جذب توریست و گردشگر در این منطقه خواهد شد و فازهای بعدی در مناطقی دیگر انجام خواهد شد.

شهردار جلین در پایان گفت: از دیگر اقدامات برای ایجاد درآمد پایدار احداث کارگاه سنگ شکن در محور توسکستان، پیگیری برای سایت زمین‌های معدنی جهت استخراج و دپوی زباله ها، خرید زمین در بافت شهری، پیش پرداخت خرید ماشین آلات عمرانی و فرهنگ‌سازی و پیگیری طرح تفکیک زباله از مبدأ و غیره است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا