دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان از اجرای برنامه‌ های متنوع فرهنگی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ حجت الاسلام  محمد دیلم سه شنبه ۱۲ تیرماه در نشست خبری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد؛ انتخابات مهم ترین موضوع از نگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و یقینا قدرت و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی که برگرفته که از خون هزاران شهید والا مقام است با شرکت در انتخابات ثابت می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان افزود: رئیس جمهور آینده باید خادم، دلسوز مردم، متعهد، با ایمان، انقلابی و متعهد به دین باشد تا نظام مردمی داشته باشیم و باید اخلاق انتخاباتی داشته باشند.

وی گفت: طی سال گذشته در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل فساد اخلاقی، خودکشی، کودک آزاری، اعتیاد، قتل برنامه هایی را در دستور کار قرار دادیم و هر برنامه که ارائه شده طبق توافق با دادستان استان است.

دیلم تصریح کرد: ستاد امر به معروف به صورت ستادی عمل می‌کند، یعنی ابتدا آسیب شناسی و بعد برنامه مورد نظر در ادارات مربوطه اجرایی می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: طی یک سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ نامه نگاری در خصوص مباحث فرهنگی ارسال و حدود یک هزار و ۲۰۰ نامه دریافت شده و همچنین به همه ادارات ابلاغ شد که شورای امر به معروف خود را بروز رسانی کنند.

وی از اقدامات ترویج امر به معروف و نهی از منکر حضور در تلویزیون، رادیو، برگزاری همایش‌ها با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه، برگزاری مراسماتی در روستاهای اثر ساز، برگزاری جشن میلاد نبی مکرم اسلام با حضور علمای شیعه و سنی، تجمع طلاب و روحانیون،دیدار با علمای گرگان و اجرای طرح چهل منبر و چهل مسجد عنوان کرد.

دیلم خاطرنشان کرد: در مجموع آنچه که وظیفه یک مدیر یا اداره فرهنگی بوده به صورت کامل در سال ۱۴۰۲ اجرا شده است و همچنین با هماهنگی شورای تامین نقش بسزایی در تصمیم گیری های النگدره داشتیم.

وی اعلام کرد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر برنامه های متعددی از قبیل معرفی فعلان مردمی،دیدار با خانواده های شهدای امنیت، گردهمایی مبلغان دینی و علمای استانی، حضور در برنامه رادیوی و انتشار ویژه نامه خط معروف کشوری، هم اندیشی با اساتید و حوزه و دانشگاه پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، همایش ویژه بانوان بانوان زینبی برگزار می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان در پایان از برگزاری جشنواره و مسابقات فرهنگی با موضوع ارسال اثرات نوجوانان و جوانان در قالب شعر، قصه نویسی،کتابخوانی، عکاسی، نقاشی، فیلم کوتاه، موشن گرافی خبر داد و گفت به بهترین آثار جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : گلستان رسا