رئیس پلیس فتا استان گلستان از اجرای چهارمین پویش سراسری "خرید امن"  با هدف پیشگیری از وقوع کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی و به منظور ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن و تبادلات مالی خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سرهنگ تجری اظهار کرد: پویش سراسری خرید امن از تاریخ ۲۴ شهریور الی ۳۱  شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در استان گلستان با هدف آگاهی بخشی به  شهروندان در خصوص  نحوه خریدهای امن آنلاین و معرفی شگردهای سودجویان سایبری برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان افزود:موضوعاتی مانند کلاهبرداری از طریق درج آگهی های جعلی در سایت های آگهی محور و درخواست بیعانه، آگهی های جعلی تحت عنوان کاریابی به منظور سوء استفاده از افراد جویای کار،  خریدهای ناامن از کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیام های جعلی حاوی لینک تحت عناوین مختلف شهروندان و کاربران فضای مجازی را از این نوع کلاهبرداری ها آگاه شوند تا دیگر در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

سرهنگ تجری گفت: هدف و تلاش ما بر اینست که میزان سواد  و دانش سایبری شهروندان  را ارتقاء دهیم اما در جهت نیل به این هدف نیازمند یاری همه سازمان ها و ارگانها و علی الخصوص  رسانه ها هستیم.

وی یادآور شد:  نقش رسانه ها در امر اطلاع رسانی و آگاه سازی کاربران فضای مجازی بسیار مهم است و انشاالله با همراهی اصحاب رسانه و تمامی افراد فعال در فضای مجازی  در سطح استان با آگاه سازی و اطلاع رسانی گسترده  قدمی محکم  در جهت کاهش جرائم اینترنتی برداشته خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد که میزان آگاهی و دانش خود را افزایش دهند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir و یا باشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا