رئیس هیئت قایق رانی و غریق نجات استان گلستان از استقرار ۳۰ نجات غریق و کمک ناجی از دهم شهریور ماه در مناطق آبی پر حادثه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ ابوطالب بای با حضور در دفتر پایگاه خبری گلستان رسا اظهار کرد: در هیئت قایق رانی و غریق نجات استان حدود ۲۰ کمیته، حدود ۲۸ استخر و بیش ۱۰۰ غریق نجات کارت دار( نجات غریق کارت دار باید هر سال برگه آمادگی داشته باشند) وجود دارد که در کمیته های ما هم بانوان و هم آقایان حضور دارند.

رئیس هیئت قایق رانی و غریق نجات استان گلستان افزود: برای اولین بار مسابقات نجات غریق نونهالان در رده سنی ۱۱ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود که از هر استخر دو تیم دختران و پسران به همراه مربی و سرپرست به مسابقات انتخابی اعزام و درنهایت تیم منتخب برای مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر در قسمت نجات غریق جهانی از کشور ایران صاحب مدال شدند و سعی داریم که از این قافله دور نشویم.

بای با اشاره به حوادثی که در سواحل و نقاط پر حادثه استان اتفاق می افتد و یا پتانسیل خطر برای مردم وجود دارد، بیان کرد: اقدامات موثر و خوبی طی چند ماه اخیر برای کاهش حوادث غرق شدگی در این مناطق انجام شده است.

وی ادامه داد: آبشارهایی از قبیل کبودوال، گل رامیان، آببندان توشن، سواحل بندرگز و بندر ترکمن و برخی از نقاط دیگر به عنوان نقاط پر حادثه شناخته شده است و در این مکان ها ناجی و کمک ناجی استقرار پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ نجات غریق و کمک ناجی تا دهم شهریورماه ۱۴۰۳ در مکان های پر حادثه نامبرده در استان مستقر هستند.

وی خاطر نشان کرد: در این اماکن برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است رخ دهد اقداماتی خوبی انجام شده که به عنوان یک کار بسیار ارزشمند محسوب می‌شود و در حال توسعه آن هستیم.

رئیس هیئت قایق رانی و غریق نجات استان گلستان  گفت:با هدف انطباق سیاست های هیئت با فدراسیون کشور ارتباط تنگاتنگی برقرار شده تا از امکانات فدراسیون به نحو احسن برای استان استفاده شود.

وی با اشاره به موضوع بازرسی کلی از استخر های استان گفت: تا کنون طی بازرسی ها شاهد این بودیم که متاسفانه برخی استخرداران از ناجیانی که کارت ندارند و یا برگه آمادگی سالانه را ندارند، استفاده می کنند که به آنها اخطار مکتوب داده شده و حتی یک مورد پلمپ موقت صادر شده است.

وی گفت: این بازرسی ها بخاطر این است که مشکلات موجود در استخرها حل شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات دیگر این هئیت برگزاری دوره نجات غریق نیروی انتظامی در اواخر شهریور ماه است.

بای با اشاره به اینکه حدود دو سال هیئت نجات غریق در استان بصورت سرپرستی اداره می‌شد بیان کرد: خوشبختانه انتخابات هیئت رئیسه انجام شده و به صورت رسمی اقدامات قانونی آن انجام می شود و با سرعت بیشتری این هیئت را توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حوادث در آب بندان ها و آبگیر های کشاورزی شخصی رخ می دهد، تصریح کرد: باید این اماکن فنس کشی و از درب های که مانع ورود شود، باید استفاده کرد و اینکه حتما در محل تابلوهای هشدار مثل عدم شنا کردن یا خطر غرق شدگی و غیره نصب شود.

وی تاکید کرد: باید آموزش همگانی در بحث خطرهای آب بندان ها و آبگیرها به مردم داده شود و آموزش را توسعه دهیم تا جایی که باعث کاهش آمار حوادث در این بخش شویم.

وی با اشاره به اینکه عمده غرق شدگی در رده کودکان، جوانان و نوجوانان است، افزود: در تابستان به دلیل گرمی هوا شاهد غرق شدن تعداد کثیری در این رده سنی بودیم زیرا این اماکن محدودیت هایی از قبیل عدم شرایط فیزیکی دارد که چه بسا شناگر حرفه ای هم غرق می شوند و در مواردی دیگر هم یک نفر خانواده در حال غرق شدن است و پدر یا برادر خانواده برای نجات می رود اما متاسفانه اون هم غرق می‌شود.

وی تاکید کرد: اینها در واقع مواردی است که حتما باید اطلاع رسانی عمومی شود و مردم در مورد آن آموزش ببینند و خودمحافظتی را داشته باشند.

رئیس هیئت قایق رانی ث غریق نجات استان گلستان در پایان گفت: برای کاهش خطرات آب بندان ها و آبگیر های کشاورزی لازم است که فرمانداری‌ها و استانداری ها کنار ما باشند.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : گلستان رسا