رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: اصحاب رسانه رکن مهم در ستاد انتخابات هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی مسئوولان برگزار کننده ،موضوع را گزارش کنند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید علی مهاجر پنج شنبه ۱۴ تیرماه در نشست خبری با رسانه ها با موضوع انتخابات، اظهار کرد: در انتخابات پیش رو حدود ۲۴ هزار نفر عوامل (اجرایی، نظارتی، قضایی، بازرسی) پای کارانتخابات هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان افزود: در مرحله دوم انتخابات یک هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان دایر است که ۶۷۳ شعبه در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها فعال می شوند.

وی بااشاره به اینکه یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ گلستانی واجد شرایط رأی دادن هستند بیان کرد: بیش از ۹ هزار و ۶۴۳ نفر رأی اولی هستند و تمامی واجدین شرایط برای مرحله دوم هیچ محدودیتی ندارند.

مهاجر گفت: در مرحله اول انتخابات ۱۳ درصد گلستانی ها با شناسنامه و ۷۷ درصد با کارت ملی رای دادند.

وی در ادامه بیان کرد: براساس ماده ۱۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری مردم با شناسنامه و یا کارت ملی جدید در انتخابات شرکت کنند و کسانی که شناسنامه قدیمی دارند با همراه داشتن کد ملی می توانند رای دهند چون ملاک کد ملی است.

رییس ستاد انتخابات گلستان از مردم درخواست کرد که آمار رسمی مربوط به انتخابات را از مراجع رسمی دنبال کنند.

مهاجر خاطر نشان کرد: ۹۶۰ نفر از نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهور در شعبات اخذ رای حضور دارند که همین حضور، گواه سلامت انتخابات خواهد بود زیرا نمایندگان از ابتدا شمارش تا زمان صورت جلسه بر روند انتخابات نظارت دارند.

مهاجر گفت: اصحاب رسانه رکن مهم در ستاد انتخابات هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی مسئوولان برگزار کننده ،موضوع را گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران همیشه در کنار دولت هستند، بیان کرد: باید برای همه خبرنگاران که همراه ما هستند کارت خبرنگاری در سطح استانی صادر شود.

رییس ستاد انتخابات گلستان در پایان گفت: واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در مرحله اول ۴۱/۱۶ درصد معادل ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی در انتخابات شرکت کردند.

گفتنی است؛ جمعه ۱۵ تیر ماه دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و متولدین ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از این تاریخ می‌توانند در این دوره شرکت کنند و رای دهند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا