معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از افتتاح بیش از چهار هزار طرح با ارزش حدود ۹ همت طی دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید محمد دهنوی معاون چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: گلستان دومین استان امن کشور در زمینه سرمایه گذاری است و بر اساس نظر سنجی ها مردم گلستان به آینده استان امیدوارتر شده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: در قدم اول توجه به توسعه همه‌ جانبه بر پایه عدالت و توزیع عادلانه منابع صورت گرفت.

وی گفت: در قدم دوم توسعه استان را به سمت منابع رقابتی سوق دادیم و گلستان را به سمت صنایع مادر حرکت دادیم و مسئله پتروشیمی را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به توسعه ظرفیت های سرزمینی و احیا منطقه آزاد اینچه برون بیان کرد: ارتباط با کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفته و سهم گلستان در ترانزیت به ترکمنستان را از ۳ به ۲۸ درصد رساندیم و افق ما ۵۰ درصد است.

دهنوی اضافه کرد: در گذشته سهم گلستان در ترانزیت به قزاقستان کمتر از ۵ درصد بود که در حال حاضر این سهم به ۴۸ درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ارزش صادراتی گلستان ۴۳ درصد رشد داشته، بیان کرد: در دولت چهاردهم اولین بار ترانزیتی روسیه از محور منطقه آزاد اینچه برون تردد کرد و در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی از ۲.۸۵ به بالای ۲۴ میلیون دلار رسیده ایم.

وی خاطر نشان کرد: از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال بیش از چهار هزار طرح با ارزش حدود ۹ همت به افتتاح رسیده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲۸ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی جدید به اشتغال استان اضافه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در پایان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۳۸ به حدود ۴۰.۵ رسیده بطوری که تنها در بخش کشاورزی از ۳.۶میلیون تن به بالای ۴.۵ میلیون تن رسیده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا