شهردار گرگان از راه اندازی سورتمه شهربازی گرگان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سید محمد رضا سید النگی شنبه ۱۷ شهریور در دویست و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: یکی از نکات مهم در راه اندازی شهر بازی گرگان نصب و راه اندازی سورتمه ریلی است.

شهردار گرگان افزود: همانطوری که در لایحه عنوان شده در صورت رای شورا و تایید فرمانداری، شرکت چینی برای نصب سورتمه مستقر و تا نصب کامل چهار ماه طول می کشد‌.

وی گفت: طبق برآورد تا دهه مبارک فجر سال‌جاری و یا بهار سال ۱۴۰۴ سورتمه نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از پیمانکار مربوطه خواسته شده که قرار داد خود را با شرکت چینی به شهرداری ارائه دهد، بیان کرد: هر تخفیف که در قرار پیمانکار با شرکت چینی حاصل شود مستقیما از قرار داد اصلی کسر خواهد شد‌.

سید النگی تصریح کرد: تجهیزاتی که خریداری می‌شود و مستهلک نمی شوند، در نهایت استاندارد لازم کشور را اخذ و به شهرداری واگذار خواهند شد.

وی با توجه به اینکه موضوع امنیت و استاندارد سازی پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در تلاش هستیم که نصب سورتمه با حداقل هزینه و با کیفیت بالا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سعی ما بر این است که فاز اول سورتمه و شهربازی هرچه سریعتر به مردم گرگان هدیه دهیم، اضافه کرد: ظرف مدت شش ماه آینده پروژه به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه استان‌های همجوار گلستان سورتمه ندارند، بیان کرد: می توانیم امیدوار باشیم که از استانهای همجوار برای استفاده از سورتمه وارد استان ما شوند و باعث جذب گردشگر و ایجاد درآمد پایدار خواهد شد لذا باید تدابیری اتخاذ گردد که تا دهه فجر آماده گردد.

شهردار گرگان گفت: در شهربازی تنها موضوع نصب سورتمه نیست بلکه ساختمانهای پیرامونش هم مد نظر ما است که ده میلیارد در اختیار داریم و از آنجایی که از رای آوردن این لایحه مطمئن نبودیم در آنجا هزینه نکردیم، اما اگر رای بیاورد، همزمان با نصب سورتمه زیرساختها لازم آماده خواهد شد و تا قبل پایان سال‌جاری سورتمه به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است؛ لایحه نصب و راه اندازی سورتمه شهربازی گرگان به تصویب رسید.

خبرنگار فاطمه زمانی

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا