مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از بهره‌برداری ۲۲ پروژه گردشگری و صنایع‌دستی استان همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به‌گزارش گلستان رسا از گرگان؛ محمدجواد ساوری یکشنبه اول بهمن‌ ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: تعداد ۲۲ پروژه جمعاً با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۵۲ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۵۸۲ نفر از جمله پروژه‌های ایام‌الله دهه فجر است که در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: با افتتاح این پروژه‌ها که شامل هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع و مزرعه گردشگری، خانه مسافر، شرکت خدمات مسافرتی و پروژه مرمت بنای تاریخی با کاربری خانه صنایع‌دستی است و تعداد ۸۰ اتاق و ۳۵۵ تخت به ظرفیت اقامتی استان می‌افزاید.

وی در ادامه بیان کرد: از این تعداد پروژه قابل‌افتتاح تعداد ۹ اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید که زمینه اشتغال بیش از ۲۰ نفر را فراهم می‌سازد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان در پایان گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، آمادگی لازم برای همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری استان را دارد و از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند در این زمینه دعوت می‌کند.
انتهای پیام

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا