مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از افتتاح ۳۱ پروژه آبرسانی به ارزش ۳۱۹ میلیارد همزمان با هفته دولت در گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ ایرج حیدریان چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۳۱ پروژه آبرسانی به ارزش ۳۱۹ میلیارد تومان عملیات اجرایی و افتتاح می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: از ابتدای سال‌جاری در حوزه آبرسانی اقدامات خوبی از قبیل افزایش حجم مخزن آب شرب (سیاهتلو) به میزان ۱۰ هزار متر مکعب با اعتبار  ۳۰ میلیارد تومان، اخذ مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق (۲) سد بهارستان از سازمان برنامه و بودجه کشور، تأمین آب شرب به میزان ۷۰ لیتر بر ثانیه با حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه زیارت و فتحه باغ) با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی اضافه کرد: اجرای خط انتقال آب به طول ۲۰۳ کیلومتر چاه فتحه باغ (۲) با اعتبار ۵ میلیارد تومان، اخذ مجوز مدل مالی برای ۱۵ هزار مترمکعب در شبانه روز معادل ۵.۵ میلیون مترمکعب در سال، انسداد تعداد ۴٧ حلقه چاه غیر مجاز با حجم صرفه جویی به میزان ٠.۴ میلیون مترمکعب و جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز به تعداد ۱۲ حلقه، نصب کنتور هوشمند به تعداد ۱۹ دستگاه از دیگر اقدامات اجرایی در دولت چهاردهم تا کنون است.

حیدریان تصریح کرد:جمع کل اعتبارات در سال ١۴٠٣ به مبلغ یک هزار و ۹۴۱ میلیارد تومان با تخصیص ۱۱۸ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم بیان کرد: مجموع اعتبارات تخصیص یافته در دولت سیزدهم مبلغ سه هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به دولت قبل ۷۶ درصد افزایش یافته است.

وی تامین آب شرب به میزان ۵۷۵ لیتر بر ثانیه، حفر و تجهیزه ۳ حلقه چاه، تکمیل سه هزار و ۳۰۰۰ متر مکعب مخزن بتنی، اجرای خطوط جمع آوری و انتقال به طول ۳۸/۲ کیلومتر، احداث دو ایستگاه پمپاژ را از اقدامات عرضه آب طی سه سال گذشته دانست.

وی از دیگر اقدامات عرضه آب در شبکه آبیاری و زهکشی را احداث و بهره برداری شبکه فرعی مدرن آبیاری و زهکشی قره سو – زرینگل در سطح چهار هزار هکتار، احداث و بهره برداری زهکشی اراضی اولویت دار در سطح سه هزار هکتار اعلام کرد.

وی گفت: در دولت سیزدهم در بحث رودخانه ها ۲۶۰ کیلومتر لایروبی و ساماندهی، یک هزار و ۲۹۱ متر دیوارسازی و تثبیت بستر و ۱۷ هزار متر رپر و علامت‌گذاری رودخانه ها انجام شده است.

وی ادامه داد: برای بهبود بهره برداری و حفاظت از منابع آب اقدامات خوبی از قبیل مرمت و بازسازی تأسیسات آبی ۵۳ پروژه، بهره برداری از ساختمان توانمندسازی بانوان،افتتاح ساختمان بهره برداری شبکه قره سو زرین گل طی سه سال گذشته اجرایی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در پایان گفت:در دولت سیزدهم برای احیا و تعادل بخشی آب های زیر زمینی یک هزار و ۳۹۰ حلقه چاه مسدود، جلوگیری از حفر ۳۸۰ حلقه چاه غیر مجاز صورت گرفته و با نصب تعداد سه هزار و ۴۳۷ دستگاه کنتور هوشمند این امر تداوم پیدا کرده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا