مدیر کل اداره صمت گلستان از افتتاح ۳۸ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری یک هزارو ۵۷۰ میلیارد تومان و میزان اشتغال بیش از ۶۵۰ نفر هم زمان با هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ درویشعلی حسن زاده چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه در سومین قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: امسال در هفته دولت ۳۸ واحد صنعتی در ۱۱ شهرستان با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان و میزان اشتغال بالغ بر ۶۵۰ نفر افتتاح می‌شود.

مدیر کل اداره صمت گلستان افزود: از هفته دولت در سال گذشته تا کنون ۱۳۷ فقره پروانه بهره برداری به ارزش چهار هزار و ۱۸۶میلیارد تومان صادر شده که باعث ایجاد ظرفیت اشتغال سه هزار و ۲۱۵ نفرشده که در مقایسه با دوره قبل به لحاظ تعداد دو درصد و به لحاظ سرمایه گذاری ۵۸ درصد رشد یافته است.

وی گفت: در حوزه صدور جواز تاسیس تعداد ۳۹۵ مجوز با حجم سرمایه گذاری بیش از ۷۶ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال برای هشت هزار و ۹۶۰ نفر انجام شد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۶۰ هزار و ۸۶ نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته ۲۴ واحد صنعتی با اشتغال ۱۲۵ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۴ میلیارد تومان به چرخه تولید برگشت.

حسن زاده با اشاره به حجم صادرات از گمرکات استان گلستان بیان کرد: در حوزه تجارت خارجی از نظر وزنی ۳۴۷ میلیون دلار بود، این شاخص از هفته دولت پارسال تاکنون، با رشد ۴۱ درصد همراه بوده، همچینن از لحاظ وزنی با ۵۳۹ هزار تن صادرات به رشد ۲۹ درصدی رسیده است.

وی همچنین اضافه کرد: طی یکسال گذشته در حوزه اصناف و بازاریان نه هزار و ۸۷۴ پروانه صدور اولی، صادر شده که نسبت به مدت مشابه ۲۲ درصد رشد داشته و در حوزه نظارت و بازرسی بیش از نه هزار بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۷۰ هزار و ۴۲ پرونده تخلف شده است.

مدیر کل اداره صمت گلستان در پایان گفت: توسعه زنجیره های ارزش با توجه به ظرفیت های موجود که منجر به رشد و توسعه استان می شود‌ یکی از اهداف ما است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا