مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت :در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی و افزیش احتمال آبگرفتگی در  شرق استان نیروهای عملیاتی سراسر استان به حالت آماده باش کامل درآمدند و امدادسانی میکنند .

به گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛قاسم غریب‌آبادی با اشاره به بارندگی های شدید شب گذشته اظهار کرد : در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی و افزیش احتمال آبگرفتگی در  شرق استان نیروهای عملیاتی سراسر استان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: با شدت بارندگی ار اوایل شب، شهرستان های رامیان، کلاله، آزادشهر، مینودشت به تدریج از آبگرفتگی آسیب دیدند و برخی محورها مسدود شدند و امدادرسانی ها و اعزام نیروها از نیمه شب آغاز شد.

غریب آبادی توضیح داد: محور اولنگ رامیان و محور خوش ییلاق و آزادشهر به شاهرود با همکاری هلال احمر و راهداری بازگشایی شدند ومحور جنگل گلستان، تنگراه به مشهد مسدود است و تردد از مسیر خوش ییلاق انجام می شود که با تردد بالایی در این محور مواجه شده ایم بنابراین به هم‌وطنان توصیه می شود سفرهای غیرضروری به خراسان شمالی و مشهد مقدس را کمی به تعویق بیندازند.

وی در ادامه اظهار کرد: در گنبدکاووس تخلیه آب منازل انجام شده و نیروها در حال توزیع بسته های غذایی ۷۲ ساعته هستند، همچنین روستای عباس آباد با ۲۰ خانوار به دلیل شدت آبگرفتگی، مردم با کمک هلال احمر، دهیاری، بخشداری و فرمانداری مردم در حال خارج شدن از روستا هستند تا پاکسازی روستا از سیلاب با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرعامل هلال احمر استان خاطر نشان کرد: در کلاله همچنین چند روستا درگیر سیلاب شدند و با تخلیه مناطق از آب امدادرسانی شروع شده است و همچنین راننده یک دستگاه پراید در سیلاب مفقود شده که نیروهای هلال احمر در حال جست‌وجو برای یافتن او هستند

وی گفت :همچنین در مینودشت هم تخلیه آب خانه ها انجام شده و نیروها در حال توزیع اقلام امدادی میان متاثرین هستند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا