فرماندار گرگان گفت: انتخابات خیلی از اقدامات عمرانی گرگان را تحت الشعاع خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ اسماعیل نادری دوشنبه ۱۹ شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مسائل شهر گرگان قابل مقایسه با سایر شهرستان ها و سایر فرمانداری ها در سطح استان نیست،زیرا حدود یک چهارم جمعیت استان در مرکز استان قرار دارند.

فرماندار شهرستان گرگان افزود: حجم کارها و فعالیت هایی که در شهرستان گرگان انجام میشود آنقدر زیاد است زیرا فرمانداری گرگان در حکم معاون استاندار قرار دارد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که در فرمانداری گرگان مورد تاکید ما قرار گرفت، تخصص گرایی بود که سرلوحه کار خود قرار دادیم و بهترین متخصصان را در مناسب ترین جایگاه‌ها منصوب شدند و فارغ از جناح بندی های سیاسی برای گرگان کار کردیم.

نادری تصریح کرد: امر انتخابات بصورت قانونی، بدون هیچ کم و کاستی انجام شد و بزرگترین آزمون فرمانداری بی طرفی و برگزاری انتخابات سالم بود.

وی خاطر نشان‌کرد: خوشبختانه در سطح شهر گرگان با کمترین تنش، مشکلات اساسی آب شرب با اعتبار ۷۲۶/۷۱ میلیون ریال که حدود ۱۸/۴ درصد اعتبارات شهرستان تخصیص یافته و ده حلقه چاه نیز به آب شرب شهر اضافه شده و در حوزه آب کشاورزی ۱۳ درصد، در حوزه حمل و نقل ۳/۹درصد، در بخش صنعت دو درصد، بخش مهارت آموزی فنی و حرفه ای ۱/۵ درصد، در بخش نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۱۰ درصد، در بخش ورزش ۵/۵ درصد بودجه شهرستانی به این بخش ها تخصیص یافته است.

وی با اشاره به ترافیک موجود در شهر گرگان بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در گرگان معضل ترافیک بود که تا کنون ۱۹ جلسه در شورای ترافیک تشکیل و ۱۲۶ مصوبه داشتیم.

نادری تاکید کرد: مهم ترین اقداماتی که در بحث ترافیک انجام شده، یک طرفه کردن محور تختی، ساماندهی دور برگردان گرگانپارس، اجرای دور برگردان ایمن در جرجان و بهره برداری از فاز اول کمربندی گرگان بود.

وی اذعان داشت: کمربندی گرگان بخش عظیمی از گره ترافیکی شهر گرگان و جرجان را حل می کند.

فرماندار گرگان با اشاره به زیر گذرهای جنوب شهر گرگان که بار ترافیکی شهر را کم نکردند بیان کرد: اگر از محور شهر تالار به بلوار کاشانی یک بزرگراه زده می‌شد بار زیادی از ترافیک گرگان کم می شد.

وی افزود: شهرداری مطالعه طرح ترافیک شهر گرگان را آغاز کرده و یکی از موضوعات آن بزرگراه های داخل شهر و بی آر تی و اجرای فاز دوم کمربندی است که شاید اعتبار کم باشد ولی سعی داریم از طریق سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت های مسئولین این پروژه را به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: برای افزایش ایمنی جاده ها با اجرای سرعتگیر ها، نصب دوربین ها و تدابیر آموزشی، جاده ها تا حدودی ایمن شد و برای ساماندهی حمل و نقل عمومی چهل دستگاه اتوبوس وارد ناوگان عمومی ‌خواهد شد و همچنین توسعه پارکینگ های عمومی را مد نظر داریم.

وی اضافه کرد: خیلی از کارهای عمرانی ما بدلیل انتخابات تحت الشعاع قرار گرفت.

نادری اضافه کرد: در حوزه سلامت نه بیمارستان و یک هزار و ۳۷۹ تخت بیمارستانی تخصیص یافته که از این تعداد چهار بیمارستان دولتی با ۹۱۰ تخت و پنج بیمارستان خصوصی با ۴۶۹ تخت را پوشش می دهد.

فرماندار گرگان گفت: تعداد چهار هزار و ۱۲۶ واحد به نهضت ملی مسکن دولتی با اعتبار بیش از ۷۲ هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است‌.

انتهای پیام/

 

 

  • منبع خبر : گلستان رسا