استاندار گلستان گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی کاملاً مردمی است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ علی محمد زنگانه جمعه هشتم تیرماه در ستاد خبری انتخابات استان ضمن گرامیداشت چهار هزار شهید استان و شهدای خدمت خصوصا شهید رییسی اظهار کرد: شهید رییسی برای انتخاب اصلح یک الگوی عملی بودند.

استاندار گلستان افزود: بر اساس قانون اساسی هیچ بن بستی در جمهوری اسلامی وجود ندارد و با توجه به این ضایعه خللی در امورات کشور رخ نداده است که البته در کنار قانون اساسی نعمت ولایت ما را از این گردنه های خطرناک عبور می دهد.

وی گفت: شهید رییسی همچون شهید رجایی مردمی و همچون شهید بهشتی مظلوم بودند.

زنگانه در ادامه بیان کرد: شاهد هستم مردم شریف استان با شور در انتخابات شرکت می کنند.

استاندار گلستان تصریح کرد: به همراه اعضای شورای تامین در حال رصد انتخابات هستیم و اخبار خوبی را از شهرستان ها در مورد مشارکت حداکثری می شنویم که البته در حالیست که گلستان استان کشاورزی است و بسیاری درگیر کار و امرار معاش بوده اند.

وی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۵۱۵ شعبه آرای مردم را اخذ می کند و انتخابات در جمهوری اسلامی عموما توسط مردم مدیریت می شود و عوامل شعب ۱۲ هزار و ۵۵۲ نفر هستند.

: نظارت بر انتخابات فرایند چند لایه دارد و نامزدها می توانند در تمامی شعب نماینده داشته باشند و حتی در شمارش آرا هم نظارت کنند.

استاندار گلستان در پایان گفت: چند ساز و کار نظارتی در بین مجریان وجود دارد که ۱۵۵ نفر بازرس فعال، همین تعداد نماینده ویژه فرماندار وپنج هزار و ۱۰۰ ناظر را شورای نگهبان فعال کرده نظارت کنند و در کنار همه اینها نظارت های فرا قوه ای توسط قوه قضاییه وجود دارد با همکاری دادستان ها در قالب شورای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی که همه ی این موارد اساسا اجازه تخلف و تقلب را نمی دهد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا