رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از انهدام باند خودروهای لوکس در گلستان خبر داد و گفت: تا کنون ۲۸۵ خودرو توقیف و ۱۷ نفر دستگیر شده اند.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ سردار حسین رحیمی چهارشنبه دهم مرداد ماه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: گلستان یکی از استان‌های فعال و پیشتاز در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، جرائم و مفاسد اقتصادی و سایر موضوعات مرتبط است که پلیس اقدامات گسترده ای در این رابطه  انجام داده و توانسته رتبه چهارم کشوری در این حوزه را کسب کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: با تلاش پلیس باند قاچاق خودروهای لوکس که بیش از ۲۸۰ خودرو از استانهای جنوبی به صورت قاچاق وارد می‌کردند متلاشی شد و طی آن خودروها توقیف شدند، این باند خودروها را از طرق مختلف در شهر ها و استانها با قیمت های بالا و در واقع به عنوان خودرو لوکس به فروش می رساندند که طی آن ۱۷ نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه همه استانها، استان‌های هدف در مبازره با قاچاق کالا یا جرائم اقتصادی هستند، گفت: در این استان راندهای بسیاری وجود داشت، اما با مدیریت فرماندهی انتظامی و پلیس امنیت اقتصادی کشفیات زیادی منجر شد بطوری که  در این زمینه هم گلستان پیشتاز است و امیدوارم که با جدیت بهتر  عمل کنند.
رحیمی گفت: یکی از موضوعاتی که در استان گلستان با جدیت تمام پیگیری و با آن برخورد میشود مقابله با قاچاق سوخت است.

وی با اشاره به اینکه در گلستان به روش های مختلف سوخت تهیه و برای استانهای شرقی ارسال میشود، بیان کرد: در این راستا با هدایت فرماندهی انتظامی استان بیش از هفت میلیون لیتر سوخت کشف و ۵ نفر اعضای اصلی این باند دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات پلیس انهدام باند ۸ نفره کالا و نهاده های مختلف از جمله کود شیمیایی بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خاطر نشان کرد: گلستان از جمله استانهایی است که اهتمام ویژه در اجرای طرح های مختلف عملیاتی بر علیه مجرمین، مفسدین اقتصادی و قاچاقچیان دارد و با کسانی که در حوزه اقتصادی و فرایند تجارت اختلال ایجاد کنند، برخورد قاطع میکند.

وی گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا بیش از ۱۰۲ درصد افزایش کشفیات و در حوزه مبارزه با جرائم اقتصادی به دنبال پرونده های باندی و کلان بودیم که ۱۲۶ درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۳۰ درصد در حوزه قاچاق کالا و جرائم اقتصادی افزایش کشفیات داشتیم  و بنا داریم با استقرار پلیس در حوزه گمرک فعالیت اثر بخش تری را شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات پلیس کشف چهار انبار کالای قاچاق بود که  ارزش  کالاها گی کشف شده بیش از پنج همت بود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه تمرکز پلیس امنیت اقتصادی بیشتر بروی باندهای جرائم اقتصادی کلان و سازمان یافته است، گفت: در سال‌جاری اقدامات موثری در این بخش از قبیل توقیف کشتی حامل نفت سفید و رقم خورده و ادامه دارد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا