شهردار کردکوی گفت: ایجاد درآمد پایدار یکی از اولویت های شهرداری کردکوی است.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ ابراهیم جرجانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد؛ شهر کردکوی یکی از شهرهای مهم استان گلستان است که با ۶۱۵ هکتار وسعت، حدود ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد.

شهردار کردکوی افزود: بودجه شهرداری در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان است که پیش بینی می شود در آینده به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد و کسب درآمد پایدار یکی از اولویت های ما است.

وی گفت: در حال حاضر تمام حقوق پرسنل شهرداری بطور کامل پرداخت شده است و علاوه بر حقوق بسته های حمایتی در نظر گرفته شده که با این کار سعی داریم شرایط پرسنل را به نقطه ایده آل برسانیم.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر میزان کل بدهی با هزینه آسفالت که بطور کامل به اتمام نرسیده حدود ۸ میلیارد تومان است، که طبق برآورد بودجه و درآمد تقریبا بدهی به صفر می رسد.

جرجانی تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تا به امروز بیش از ۲۴ هزار تن آسفالت استفاده شده که این میزان تا پایان سال جاری به ۵۰ هزار تن هم خواهد رسید که در تاریخ مدیریت شهری کردکوی این میزان بی سابقه بوده است.

وی در رابطه با فعالیتهای عمرانی و آبادی در شهر کردکوی گفت: طی دو سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان فعالیت های عمرانی انجام شده است بطوری که شهر کردکوی به سرعت در حال پیشرفت و تکامل است.

 شهردار کردکوی تاکید کرد: ۵۰ درصد موفقیت در شهرداری حاصل تلاش های نیروهای شهرداری، مدیران استانی و خبرنگاران است که صمیمانه تشکر میکنم.
جرجانی همچنین گفت: چهار ماشین حمل زباله در شهر کردکوی داشتیم که فرسوده شده بود‌ که دو ماشین صفر کیلومتر خریداری و جایگزین شد و دو ماشین هم کاملا بازسازی شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: طبق آمار حدود دو میلیارد هزینه جمع آوری و انتقال زباله در سال می شود.

وی گفت: برای زیباسازی شهر کردکوی اقداماتی از قبیل کاشت ۴۰ هزار نشا فصلی، کاشت چمن در بلوار امام رضا شرقی و خیابان ولیعصر و گرگان، نصب چراغ دکوراتیو، رنگ آمیزی  بلوار انجام شده است.

وی یادآور شد: همه‌ی قراردادهای شهرداری از طریق سامانه سناد انجام می‌شود.

جرجانی در رابطه با آب بندان شهر کردکوی بیان کرد: این آب بند با مساحت ۳۶ هکتار در ابتدا برای احیا و آبدار کردن چاههای اطراف ایجاد شده بود، که در حال حاضر یکی از زیباترین دریاچه های مصنوعی به شمار میرود و قرار شده با پیگیری های استاندار به بخش خصوصی واگذار شود.

شهردار کردکوی در پایان گفت: در این آب بندان فضای تفریحی، ورزشی، اقامت کوتاه مدت در نظر گرفته شده و در آینده هم یک هتل در آنجا احداث خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا