مدیر سلامت خانواده مرکز گلستان گفت: بانوان نقش مهمی در ترویج شیوه زندگی سالم و انتقال آن به نسل بعدی دارند.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ خدیجه کردی اظهار کرد: هفته سلامت بانوان ایرانی همه ساله در هفته آخر مهر ماه (۲۴ – ۳۰ مهر ماه ) برگزار می گردد،این هفته فرصت مغتنمی است تا بانوان نسبت به ابعاد مختلف سلامت فردی و نقش آفرینی خویش در سلامت جامعه آگاه شده و سیاست گذاران و تصمیم سازان کلان کشور نسبت به موضوع سلامتی بانوان توجه ویژه نمایند.

مدیر سلامت خانواده مرکز گلستان افزود: نقش بی بدیل زنان در سلامت خانواده و جامعه به عنوان ستون اصلی خانواده بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه زنان محور سلامت خانواده محسوب می شوند، بیان کرد: علاوه بر مدیریت سلامت اعضاء خانواده، الگوی اصلی آموزش بوده و نقش مهمی در ترویج شیوه زندگی سالم و انتقال آن به نسل بعدی دارند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع سلامت بانوان و حمایت از نقش مادری بانوان در خانواده و تاثیر مستقیم آن بر سلامت خانواده و جامعه ،امسال شعار هفته سلامت بانوان « بانوی سالم، مادر سالم، نسل سالم » و روز شمار آن به شرح زیر در نظر گرفته شده است.

کردی در ادامه بیان کرد: بانوان در صورت داشتن سواد سلامت کافی و آگاهی از خود مراقبتی فردی- خانودگی و اجتماعی از طریق برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات و نظرات با اعضاء خانواده و جامعه می توانند یار و همراه مجریان برنامه های سلامتی و ارتقاء دهنده سلامت جامعه باشند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با بزرگداشت هفته ملی سلامت بانوان درکنار جلب حمایت سیاست گذاران و مسئولین نسبت به افزایش همکاری های بین بخشی، شاهد افزایش آگاهی عموم مردم و به خصوص بانوان در جنبه های مختلف سلامت شامل سلامت جسمی ، روانی و غیره بوده و بتوانیم در راستای تامین سلامت آنها و در نهایت تاثیر آن بر سلامت جامعه، گام برداریم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا