کارگروه بررسی طرح سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده در قالب ایجاد مجتمع تفریحی، توریستی و گردشگری در ساحل شهرستان بندر ترکمن برگزار شد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ کارگروه بررسی طرح سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده با حضور احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، سرمایه‌گذار، مشاور طرح و اعضای این کارگروه در محل این وزارتخانه در تهران برگزار شد.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه گفت: فرآیند صدور موافقت‌نامه اصولی برای ایجاد مجتمع تفریحی، توریستی و گردشگری سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده در ساحل شهرستان بندر ترکمن در طی این مدت انجام گرفته است.

تجری افزود: یکی از موضوعات مهم این طرح پس از صدور موافقت‌نامه اصولی، اجرای فازهای آن است و اولویت‌بندی در اجرای فازهای مختلف طرح اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: طرح گردشگری در تنها جزیره ایرانی دریای خزر از اصلی‌ترین مطالبات مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر بود که اجرای این طرح می‌تواند علاوه‌ بر ایجاد درآمد و توسعه اقتصادی برای استان، مشاغل متعدد و پایدار برای جوانان گلستان ایجاد کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در ادامه جلسه کارگروه بررسی طرح سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده، گفت: این نشست درخصوص بررسی مجموعه اقدامات صورت‌گرفته به‌ منظور صدور موافقت‌نامه اصولی طرح مجتمع تفریحی، توریستی و گردشگری سایت پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده تشکیل‌شده و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر تاییدیه موافقت‌نامه اصولی آن را اخذ کنیم.

ساوری خاطرنشان کرد: موضوع طرح گردشگری جزیره آشوراده و سایت پشتیبان این طرح بعد از گذشت حدود ۳۰ سال در دولت مردمی و عدالت‌ محور سیزدهم و با دستور شهید آیت‌الله رئیسی به‌ صورت جدی دنبال و پیگیری شد.

وی با تاکید بر اینکه در سایت ۲۲ هکتاری طرح گردشگری که در جزیره آشوراده اجرایی می‌شود هیچ سازه ناهمگن با محیط‌زیست منطقه نخواهیم داشت، بیان کرد: تلاش کردیم تمام سازه‌های زیرساختی مورد نیاز در سایت پشتیبان و در عرصه مدنظر در ساحل بندر ترکمن جانمایی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: این سایت پشتیبان در عرصه‌ای به‌مساحت ۷۱ هکتار در ساحل بندر ترکمن ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این سایت پشتیبان هتل، متل، هتل‌آپارتمان، سالن همایش و اجتماعات، شهربازی سرپوشیده، مجتمع تجاری، پارک‌های آبی و سایر خدمات موردنیاز گردشگران و مسافران دیده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در پایان گفت: احداث اقامتگاه، هتل و متل در سایت پشتیبان طرح گردشگری آشوراده در ساحل بندر ترکمن می‌تواند زمینه‌ساز صیانت و حفاظت بیشتر طبیعت منطقه آشوراده باشد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا