مدیرکل پدافند غیرعامل استان با تأکید بر حفظ آمادگی دستگاهها در مقابل تهدیدات دشمن و تداوم عملکرد در زمان بحران گفت: از ابتدای سال جاری 31 رزمایش در حوزه های سایبری، زیستی، خودحفاظتی، اطفای حریق و ... توسط دستگاههای اجرایی و زیرساختی استان برگزار شده است.

گزارش پایگاه خبری گلستان رسا ؛محمد تقی محمدی در سومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در هفته پدافند غیرعامل که با شعار “ایران پایدار به وسعت ایمان و به بلندای امید” پشت سر گذاشتیم بیش از ۵۰۰ برنامه توسط فرمانداریها، دستگاههای اجرایی و شهرداریهای استان در این حوزه اجرا شد که اهم این برنامه ها شامل آموزش، رزمایش، برگزاری جلسات توجیهی و اقدامات فرهنگی بود.

وی در ادامه از تدوین طرح مبارزه با آفات و بیماریهای جنگلی استان خبر داد و افزود: این طرح به استحضار استاندار محترم رسیده و در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان گلستان جهت تأمین اعتبار آن اقدام خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: همچنین از ابتدای سال جاری ۴۵ دوره آموزشی ویژه کارکنان فرمانداریها، شهرداریها و دستگاههای اجرایی استان در حوزه های پدافند غیرعامل، توسط مدیرکل و کارشناسان این اداره کل برگزار شده است.

در این جلسه مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات استان گزارشی از فعالیت های کارگروه سایبری و الکترونیک، مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان گزارشی از عملکرد کارگروه حمل و نقل و جا به جایی پدافند غیرعامل و همچنین دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از وضعیت پشه آئودس و اقدامات صورت گرفته در این خصوص ارائه کردند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا