مدیرکل شیلات گلستان از بهره برداری پنج پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد در گلستان طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ اسماعیل جباری سه شنبه ۳۰ مرداد ماه در سومین قرار گاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت۱۴۰۳ اظهار کرد: در دولت سیزدهم تولید محصولات شیلاتی از ۴۰۰ تن تولید به سه هزار و ۷۰۰ تن رسیده و برای امسال پیش بینی کردیم تولید را به چهار هزار تن برسانیم و از زمین های لم یزرع برای کشت میگو استفاده کنیم.

مدیرکل شیلات استان گلستان افزود: تعداد مزارع فعال خاویاری طی از شش مزرعه به ۱۱ مزرعه رسیده و یک پروژه دو هزار تنی ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریای خزر به زودی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: برای نخستین بار دهکده ماهیان زینتی با هدف تولید و تکثیر شش میلیون قطعه ماهی در گلستان افتتاح می شود که قابلیت صادرات هم دارد.

جباری ادامه داد: امسال با توجه به تاکید رهبری مجوز هفت هزار تن محصول شیلاتی برای استفاده از آب دریای خزر صادر شده است که باعث تولید ماهی با کیفیت، صادرات به کشور روسیه و ارزآوری می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه جهاد شیلاتی حدود ۸۰ میلیارد تومان به پرورش دهندگان تسهیلات اعطا شده که شاهد پرداخت بیشترین تسهیلات بانکی در حوزه شیلات برای توسعه مشاغل دریایی بودیم.

وی با اشاره به تولید یک هزار و ۲۰۰ تن ماهی قزل آلا در مناطق کوهستانی بیان کرد: امسال با استفاده از روش های نوین به سمت افزایش تولید خواهیم رفت.

جباری تاکید کرد: در سال جاری لایروبی کانال میگو با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد که به عنوان یکی از پروژه های بسیار مهم تلقی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در هفته دولت پنج پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: سایت میگو گمیشان یکی از پاک ترین سایت های کشور است که برداشت آن از ۱۵ شهریور ماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا