مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۲ هزار و ۱۵۹ تن کود یارانه‌ای بین کشاورزان توزیع شده است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سید صمد ضیائی اظهار کرد: بیش از ۲۲ هزار و ۱۵۹ تن کود یارانه‌ای از ابتدای امسال بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: در سال جاری با وجود چالش‌های بین‌المللی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، تاکنون بیش از ۴۲ هزار و ۹۶۶ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را تدارک دیده‌ایم که طی نزدیک به چهار ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۲۲ هزار و ۱۵۹ تن آن توزیع شده است.

وی گفت: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع ۱۵۷ هزار و ۷۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم انتظار می‌رود صددرصد برنامه ابلاغی را اجرایی شود.

ضیائی با بیان این که خوشبختانه با اقدامات انجام شده تاکنون ۲۷ درصد برنامه ابلاغی به انجام رسیده است، گفت: بدین ترتیب علاوه بر توزیع کود موردنیاز کشاورزان، مقدار بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۷ تن ذخیره راهبُردی انواع کودهای کشاورزی است که با توجه به شرایط کشور، ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

وی تصریح کرد: هیچ مشکلی در تامین کود موردنیاز کشاورزان وجود ندارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به ۱۳۵ کارگزار تامین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در اقصی نقاط استان براساس الگوی کشت واصل شود، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان در پایان گفت: در سال گذشته با استقبال خوب کشاورزان از مصرف این کودها مواجه بودیم که در سال جاری، قطعاً سال پرمصرفی را در استفاده از کودهای کشاورزی داریم و امیدواریم که به همین نحو، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقا یابد.

انتهای پیام/

 

 

  • منبع خبر : گلستان رسا