مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به نقش تجارت چمدانی پایانه مرزی اینچه برون در توسعه اقتصادی اجتماعی استان، گفت: احیا و رونق تجارت چمدانی در این مرز از پیگیری‌های جدی ستادی و استانی و در طرح جامع این پایانه است.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ عادل مصدقی در جلسه شورای معاونین اداره کل با حضور معاون حمل و نقل سازمان متبوع با اشاره به پیگیری برای احیا و رونق تجارت چمدانی در پایانه مرزی اینچه برون، اظهار کرد: در حال حاضر اقداماتی برای بازسازی سالن مسافری پایانه مرزی اینچه برون برای راه اندازی تجارت چمدانی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: احیای تیرپارک پایانه نیز از موارد دیگری است که در طرح جامع به صورت جدی در حال پیگیری است که با واگذاری مالکیت آن به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرحی برای احیای آن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با احیای این تیرپارک نگرانی‌های قانونی برای امور جاری رانندگان خارجی رفع می‌شود.

مصدقی برآورد اعتبار اولیه برای احیای فاز اول این تیرپارک را ۴۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در ادامه با اشاره به اینکه رونق پایانه مرزی اینچه برون روزانه در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر تردد روزانه این مرز به ۲۰۰ ناوگان ورودی و خروجی رسیده به طوری که در ۶ ماهه اول سال جاری شاهد رشد ۵۲ درصدی ترددها در مرز بوده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: مهم‌ترین تدابیری که برای رونق این پایانه در طرح جامع حمل و نقل اینچه برون دیده شده، رونق حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده‌ای است که سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای هم در دو بخش ریلی و جاده‌ای در حال انجام است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : گلستان رسا