مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از تخصیص سه هزار و ۱۷۵ تن انواع کود یارانه ای برای مصارف آبزی پروری گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان رسا از گرگان؛ سید صمد ضیائی یکشنبه ۱۷ تیر ماه اظهار کرد: امسال باید بر اساس سهمیه ابلاغی ۱۱۷ هزارتن کود ازته تامین گردد که به میزان سه هزار و ۱۷۵ تن مربوط به سهمیه کوداوره برای مصرف مزارع آبزی پروری می باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: این میزان برای حمایت از مصرف کود برای جهش تولید در سهمیه سالانه کود اوره تخصیص داده شد که شامل یک هزار ۲۰۰ کیلوگرم مزارع و‌ مجتمع گرمابی، یک هزار و ۸۰۰کیلوگرم آببندانهای پرورش ماهی و ۱۷۵ کیلوگرم برای مزارع و‌ مجتمع های پرورش میگو، جلبلک و آرتمیا می باشد.

وی گفت: تامین کود مورد نیاز حوضچه های پرورش ماهی با کمیت و کیفیت محصولات با امنیت غذایی ارتباط مستقیم دارد و در این شرایط عزمی جدی‌تر برای تامین این نهاده مورد نیاز است.

ضیائی تصریح کرد: یکی از کاربرد‌های کود شیمیایی، رشد جمعیت گیاهان ریزآبی به عنوان موتور تولید اکسیژن در استخر است، که این ریزگیاهان باعت جذب سم‌های موجود در آب شده و نقش اساسی در تولید غذای طبیعی استخر‌های پرورشی دارند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا