مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تخصیص ۴۳۰ میلیارد ریال برای اقدامات عمرانی تالار مرکزی گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گلستان رسا از گرگان؛ الهام متین روز پنجشنبه یکم شهریور ماه در قرارگاه خبری شهید همدانی گلستان‌ اظهار کرد: در سفر اول شهید جمهور یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و در سفر دوم دو هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در حوزه فرهنگ مصوب شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در راستای محرومیت زدایی و نگاه ویژه به مردم کم بر خوردار به مناطق محروم توجه ویژه شد و اقدامات فرهنگی اثربخشی صورت گرفت که طی آن یک هزار نفر در مناطق محروم آموزش رایگان هنر دیدند.

وی گفت: در بخش جشنواره ای سه جشنواره رسانه ای برگزار شد که تعداد کثیری از اصحاب رسانه در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۵۰۰ برنامه خلاقانه برگزار شد بیان کرد: در ۵ سال متوالی رتبه برتر نماز در کشور را کسب کردیم.

متین خاطر نشان کرد: امسال ۴۳۰ میلیارد ریال برای ادامه اقدامات عمرانی تالار مرکزی که چندین سال بلاتکلیف مانده، تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تالار فخرالدین اسعدگرگانی یک بنای تاریخی و ثبت ملی است، بیان کرد: تعویض پارکت و سیستم نور با اعتبار ۱۰۰ میلیارد برای نوسازی و تعمیرات آن در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در تمام شهرهای فاقد سینما، سینمای سیار دایر شده است و همچنین برای چهار مجتمع فرهنگی در چهار شهرستان استان ۳۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال پروژه کتابخانه نگین شهر با اعتبار ۳۶ میلیارد ریال و خانه فرهنگ انبارالوم با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی گفت: در حوزه درآمد زایی از دو هزار میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به بالای ده میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ رسیدیم و در حال حاضر دو هزار و ۸۱ نفر هنرمند استان تحت پوشش صندوق اعتباری هنر هستند و از محل تسهیلات تبصره ۱۸، مبلغ ۳۶ میلیارد ریال اعتبار به اصحاب فرهنگ و هنر گلستان پرداخت گردید که باعث ایجاد اشتغال ۲۰ نفر شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان گفت: از محل صندوق اعتباری هنر در سه سال اخیر ۳۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : گلستان رسا