مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به عقب افتادگی استان در حوزه صنعت گفت: توسعه صنعت استان جز با فراهم ساختن زیرساخت های توسعه در گلستان امکانپذیر نیست.‌

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان رسا؛ درویشعلی حسن‌زاده در نشست خبری افزود: مهمترین دغدغه ما در حوزه صنعت، توسعه زیرساخت ها همچون آب، برق، گاز و … است که تا این مهم محقق نشود، توسعه صنعت در گلستان امکانپذیر نیست.‌

به گفته وی؛ با توجه به اینکه شهرک های صنعتی در مجاورت زمین های مرغوب کشاورزی قرار دارند، توسعه شهرک های صنعتی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ۵۵ درصد واحد‌های صنعتی استان، بالای ۵۰ درصد ظرفیت شان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۵ واحد صنعتی در حال احداث داریم که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و پیش بینی میشود حداقل ۵۰ درصد آنها در سال‌جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حسن زاده یادآور شد: در صورت رونق کشت پنبه در استان درصدد هستیم شرایط بازسازی و نوسازی کارخانه های پنبه پاک کنی را فراهم سازیم .‌

به گفته وی؛ ۳۸ معدن شن و ماسه دارای مجوز در استان در حال فعالیت هستند که در سال گذشته ۸ واحد معدنی که فاقد مجوز بودن یا برداشت بیش از مجوز داشتند، به دستگاه قضا معرفی شدند.‌

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۱۵ واحد تولیدی با امکان ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار نفر در گلستان راه‌اندازی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطر نشان کرد: در بخش صنعت و معدن ۳۰ واحد تولیدی گلستان که راکد و غیرفعال بود احیا شده و زمینه اشتغال بازگشت ۳۱۰ نفر را فراهم کرد.

حسن‌زاده افزود: در راستای حمایت از بخش صنعت و صدور معافیت گمرکی ماشین‌آلات مستعمل، ۱۵ فقره معافیت صادر شد که ارزش آن یک میلیون و ۶۱۸ هزار یورو است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در بخش صادرات گمرکی سال گذشته، هدف‌گذاری استان ۲۱۰ میلیون دلار بود که به ۲۳۶ میلیون دلار دست یافتیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به کاهش صادرات فرش دستبافت ادامه داد: مشکلات تعهدات ارزی، تحریم‌ها و کیفیت پایین مواد اولیه نقش بسزایی در پایین بودن صادرات فرش دستباف دارند.

  • منبع خبر : پایگاه خبری گلستان رسا